شناسهٔ خبر: 30520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شد

تشكيل جلسه دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌­فروش ساختمان

نشست جلسه بررسی فرآيند دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان طبق موضوع ماده ۱۹ آئین­‌نامه اجرایی قانون پیش­‌فروش ساختمان در اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌ وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان امروز صبح جلسه بررسی فرآیند صدور مجوز آگهی پیش‌فروش ساختمان طبق قانون  مربوطه با حضور مدیركل راه و شهرسازی ، مدیركل دفتر فنی استانداری ،رئیس نظام‌مهندسی استان،نماینده ثبت‌اسناد استان، رئیس جامعه سردفتران و دفترداران ، رئیس اتحادیه مشاوران املاك استان نمایندگان صداوسیما استان ، شهرداری ،بانك ملی و ارشاد اسلامی ، در اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

در این جلسه مهندس وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان  ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: در سال ۹۳ این قانون توسط معاونت اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردید كه یكی از متولیان وزارت راه و شهرسازی بود و در ادامه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل اجرای این قانون را به ادارات كل ابلاغ نمودند.

وی افزود با توجه به خروج بازار مسكن از ركود لازم است  به‌صورت جدی اجرای این فرآیند را شروع كنیم از صداوسیما و فرهنگ  ارشاد اسلام انتظار می‌رود قبل از پخش و یا در ج آگهی فوق‌الذکر مجوز اداره كل راه و شهرسازی استان درخواست‌کننده‌ی در ج آگهی را رؤیت و در صورت نداشتن از پخش و در ج آگهی خودداری نمایند در غیر این صورت حقوق اداره كل راه و شهرسازی استان در پیگیری از مراجع قانونی محفوظ خواهد بود.

ایشان در ادامه با تشریح دستورالعمل (کلیه اصطلاحات تعریف‌شده در قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب ۲۹/۱۰/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان، مصوب ۲۰/۰۳/۱۳۹۳ هیئت‌وزیران به همان معانی مشروح و سایر اصطلاحات در معانی مشروح زیر در این دستورالعمل به کار می‌رود:

الف- آگهی پیش‌فروش: هرگونه تبلیغ و اطلاع‌رسانی به‌منظور جلب سرمایه‌گذار و انعقاد قرارداد پیش‌فروش برای یک یا چند پروژه ساختمانی معین، از طریق بروشور، تراکت، نصب پلاکارد، توزیع کارت و امثال آن، صفحات جراید، صداوسیما و کلیه محتواها و رسانه‌های دیجیتال موضوع آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، مصوب ۲۴/۰۵/۱۳۸۹ هیئت‌وزیران.

ب- تعداد واحدها: تعداد واحدهای مندرج در پروانه احداث ساختمان، موضوع ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان

ج- مساحت زیربنا: آن بخش از مساحت زیربنای کل در دست احداث، مندرج در پروانه احداث ساختمان، که پیش فروشنده مایل به انعقاد قرارداد در مورد آن بوده و موضوع آگهی پیش‌فروش است.

د- حساب امانی: حساب امانی ویژه پیش‌فروش واحدهای ساختمانی موضوع درخواست آگهی، که به‌موجب دستورالعملی که ظرف ۳ ماه از تاریخ تصویب این دستورالعمل مشترك توسط وزارت راه و شهرسازی و بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ خواهد شد، افتتاح می‌شود.

هـ- بانک عامل: بانک دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، که پیش فروشنده حساب امانی ویژه پیش‌فروش خود را در آن افتتاح نموده است.)به راه‌کارها و پیشنهاد‌های حاضرین طبق دستورالعمل پاسخ دادند.

نظر شما