شناسهٔ خبر: 30578 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد؛

مخالفت جامعه تخصصی کشور با ساخت برج میلاد ۲/ قرارگیری منطقه برج میلاد تهران در مسیر چندین گسل اصلی زلزله

فاز دوم برج میلاد رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام مخالفت جامعه تخصصی کشور با ساخت برج میلاد ۲ به دلیل قرار گرفتن در مسیر چندین گسل اصلی زلزله از عدم استقبال شهرداری تهران نسبت به مطالعات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که جانمایی برج میلاد ۲ در مجاورت گسل قرار دارد و موافق این موقعیت برای ساخت برج میلاد دو نیستیم، اظهار اشت: در مجاورت برج میلاد ۲ گسل ونک پارک، همین گسلی که پیش از این با عنوان گسل تپه‌های گیشا شناخته شده است، از مجاورت برج میلاد عبور می‌کند.

وی تاکید کرد: در منطقه‌ای که برای ساخت برج میلاد دو جانمایی شده است که تلاقی چند گسل است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات شهرسازی ادامه داد: به شهرداری تهران توصیه می‌کنیم بازنگری در جانمایی ساخت برج میلاد دو داشته باشد و برای ساخت برج میلاد ۲ مطالعات بیشتری با توجه به نقشه‌های پهنه‌های گسلی تهران انجام دهد.

وی افزود: ممانعتی در ساخت این پروژه وجود ندارد، بحث ما این است که این پروژه در مکان و محدوده‌ای ساخته شود که پس از ساخت دچار بحران و مشکلات بیشتر نشویم.

بیت اللهی با بیان این که مرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی این آمادگی را دارد تا مطالعات و تحقیقات درباره خطر پذیری مناطق برای ساخت چنین پروژه‌ای را در اختیار شهرداری قرار دهد، به ایلنا گفت: شهرداری تا کنون از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی مشاوره‌ای برای تعیین مکان ساخت مگا پروژه‌ها و ساخت برج میلاد ۲ نخواسته است./

نظر شما