شناسهٔ خبر: 30589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مهندسان شهرسازی برای ارتقای نقش مؤثر در مدیریت شهری آماده باشند

سمینار مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، نقش مهندسان شهرسازی را در مدیریت شهری بسیار پررنگ و اثربخش دانست و از آنان خواست که برای ارتقای نقش مؤثر خود در این حیطه آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در دومین سمینار بازخوانی مفاهیم بازآفرینی شهری به مناسبت ۱۷ آبان روز شهرساز در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان گفت: با تدوین برنامه‌ریزی مدون و قانونی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نقش مهندسان شهرساز در بخش‌های مختلف ساخت و ساز شهری مثمرثمرتر خواهد بود.

به گفته وی، این برنامه مدون و قانونی هم‌اکنون برای افزایش اثربخشی نقش مهندسان شهرساز در توسعه مدیریت شهری از سوی اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در دست تهیه است.

وی ادامه داد: بررسی نقشه ساختمان‌های با متراژ وسیع و بلندمرتبه و انطباق آن‌ها با طرح‌های مصوب در کارگروه‌ها از اقدامات دیگری است که مهندسان شهرسازی در طراحی شهری باید بدان بپردازند تا برای مدیریت شهری بهتر عمل شود.

وی با اشاره به عملکرد گذشته اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این زمینه، افزود: به همکاری‌ها و تعامل بیشتر این دو سازمان برای افزایش خدمات‌دهی نیازمند هستیم تا شاهد افزایش عملکرد این دو سازمان در مدیریت شهری باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: توسعه ساخت و سازها، بلندمرتبه‌سازی، حفظ هویت‌های تاریخی در ساخت و سازها، ضرورت استفاده از تخصص شهرسازی در برنامه‌ریزی شهرسازی را مشخص می‌کند.

مبارک قدم با اشاره به اینکه باید حدود، توان و صلاحیت مهندسان شهرساز به مدیران شهرسازی معرفی شود، افزود: ورود مهندسان شهرساز به‌عنوان عضو متخصص در کمیته‌ها، کارگروه‌ها و کمیسیون‌های مرتبط ضروری است و توجه به امر نظارت شهرسازان و تحقق‌پذیری طرح‌های شهرسازی نیز از دیگر مواردی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی در پایان، هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی با مسائل روز شهرسازی بیان کرد.

مهمان این سمینار دکتر مرجان نعمتی پور استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران بود که به ایراد سخن نیز در زمینه طراحی و برنامه‌ریزی شهری پرداخت.

نظر شما