شناسهٔ خبر: 30593 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت خبر داد:

ارتقاء پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان- شیراز به ۳/۵ درصد در ماه

جاده سازی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این آزادراه از ۲/۵ به ۳/۵ درصد در ماه افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه رئیس و نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آزادراه اصفهان-شیراز بازدید و بر رساندن پیشرفت فیزیکی ماهانه این پروژه از ۲.۵ به ۳.۵ درصد تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با سفر به استان فارس با همراهی رئیس کمیسیون عمران، نمایندگان، استاندار و  سایر مسئولان محلی از پروژه‌های راه‌سازی این استان بازدید کرد.

سعید محمد زاده در حاشیه بازدید از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: این پروژه به طول ۲۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی متوسط ماهیانه ۲.۵ درصد در دو بخش ایزد خواست- سده با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد و سده-تنگ خیاره با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصد در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از لزوم ارتقای پیشرفت فیزیکی ماهانه پروژه از ۲.۵ درصد به ۳.۵ درصد خبر داد و افزود: مشاور مکلف شده است تا ضمن تهیه برنامه زمان‌بندی دقیق پیشرفت کلیه قطعات پروژه تا زمان بهره‌برداری، برنامه‌ریزی لازم را برای ارتقا پیشرفت ماهانه پروژه نیز انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر تسریع در عملیات اجرایی در این پروژه تعداد نیروی انسانی شاغل در این آزادراه را بیش از دو هزار نفر، تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات را ۱۲۰۰ دستگاه و تعداد جبهه‌های کاری فعال را ۱۷۸ جبهه اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این آزادراه با کاهش ۱۳۵ کیلومتری مسیر اصفهان-شیراز، کاهش دوساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه انجام روسازی بتنی در ۵۴ کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است، اظهار داشت: میزان هزینه صرف شده در آزادراه اصفهان-شیراز تاکنون هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری به میزان ۵۰ درصد به اجرا درمی‌آید.

محمدزاده همچنین مزایای اجتماعی و اقتصادی بهره‌برداری از آزادراه اصفهان-شیراز را بر اساس برآوردهای انجام‌شده کاهش ۱۲۵ هزار و ۶۳۸ تن آلودگی زیست‌محیطی، ۸۳۸ نفر شمار کشته‌های تصادفات رانندگی، ۱۷ هزار و ۵۳۲ نفر مجروحان ناشی از تصادف، ۹ هزار ۹۹۱ فقره تصادف، ۳ میلیارد لیتر حجم سوخت مصرفی و ۱۰۳ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال هزینه‌های حمل‌ونقل در طول ۱۵ سال بهره‌برداری عنوان کرد.

نظر شما