شناسهٔ خبر: 30597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نهاوند خبر داد:

۶۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه برای مصرف در جاده‌های نهاوند استان همدان ذخیره شد/ آسفالت ۸۰ درصد مسیر گردنه برزول نهاوند

محمدموسی مؤمنی مسئول اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نهاوند استان همدان گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زوار اربعین طی روزهای گذشته و روزهای آتی اقدامات گسترده‌ای انجام شده است، وی همچنین با بیان اینکه شهرستان نهاوند ۵۰۱/۸۵ کیلومتر راه دارد، گفت: طی ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان ۷۶ کیلومتر از محورها خط‌کشی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمدموسی مؤمنی رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نهاوند افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیاه و کدر شدن تابلوها و علائم هشداری در محورهای شهرستان به خصوص محور پرتردد نهاوند- فیروزان- کرمانشاه عوامل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام به شستشو و شفاف‌سازی تابلوها و علائم هشداری کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند در خصوص اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیک نهاوند در محورهای نهاوند و محور نهاوند آورزمان با توجه به اختلاف سطح آن، گفت: محور نهاوند آورزمان در دست‌ساخت است و نصب علائم هشداری از وظایف  اداره راه و شهرسازی است.

وی در ادامه با اشاره به در دست‌ساخت بودن پارکینگ مسجد قمر بنی‌هاشم (ع) شهر فیروزان برای زائرین اربعین، گفت: با توجه به فعالیت اکیپ‌های مستقر، این پروژه طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مؤمنی در ادامه به در دست‌ساخت بودن پارکینگ جاده‌ای بره فراخ در محور نهاوند-کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵ دستگاه از ماشین‌آلات راه‌سازی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان در این محل مستقر هستند.

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند با اشاره به خریداری ۶ هزار ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک و ماسه نخودی برای مواجهه با فصل سرما و برف‌روبی در محورهای مواصلاتی نهاوند، گفت: در این راستا سه راهدارخانه مرکزی، گرین و فیروزان با بهره‌گیری از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای برف‌روبی در محورهای نهاوند فعال می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به چهارخطه شدن گردنه برزول گفت: تاکنون ۸۰ درصد از عملیات آسفالت ریزی این مسیر به اتمام رسیده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا آینده‌ای نزدیک عملیات آسفالت سازی آن به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند افزود: به‌محض اتمام عملیات آسفالت‌سازی، خط‌کشی و قرار دادن نیوجرسی در گردنه برزول آسفالت سازی سه‌راهی شعبان آغاز می‌شود.

وی گفت: با توجه به ساماندهی گردنه برزول طی یک ماه و نیم گذشته تصادفی در این محور رخ نداده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نهاوند با اشاره به رفع انسداد زیرگذرهای محورهای شهرستان نهاوند گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارش باهمکاری عوامل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند اقدامات موردنیاز در این زمینه انجام‌شده است.

وی در ادامه به انجام روکش آسفالت راه‌های روستایی زرامین به طول ۴/۶، مرادآباد و دهنو ۱/۲ و شادمانه ۴/۶ کیلومتر اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک این پروژه‌ها و طرح‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

نظر شما