شناسهٔ خبر: 30612 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ارتباطات و ناوبری خبر داد:

خریدهای جدید شرکت فرودگاه‌ها با هدف تجهیز ۵۴ فرودگاه کشور/ افزایش پروازهای ورودی و خروجی کشور

فرودگاه مهرآباد مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از خریدهای جدید برای تجهیز فرودگاهای کشور خبر داده وگفته است: دریک سال گذشته نصب ۱۱ دستگاه رکوردر داخلی در فروگاه‌های کشور و به روزکردن ۱۰ دستگاه دیگر، خرید ۶۵۰ ترمینال ترانگ برای ۵ فرودگاه، رفع BTS فرودگاه امام خمینی(ره)، تجهیز فرودگاه‌های مختلف به ۴۰۰ دستگاه بیسیم AM  و FMو نصب و راه‌اندازی سیستم سوئیچینگ خارجی در فرودگاه آبادان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد امیرانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی با ابراز خرسندی از اینکه انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی چند روز قبل به‌صورت رسمی به‌عنوان شصت و دومین عضو اتحادیه IFATSEA معرفی شد، درباره عملکرد این اداره کل طی یک سال گذشته، گفت: بخشی از اقدامات این اداره کل شامل نصب، تعمیر و نگهداری می‌شود؛ طی یک سال گذشته موفق به نصب و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه ایکس ری و ۲۵ دستگاه گیت وی شدیم. همچنین از ۳۶۲ دستگاه ایکس ری، ۳۶۰ دستگاه گیت وی و حدود ۵۰۰ دستگاه فلزیاب دستی تعمیر، نگهداری و پشتیبانی کردیم.

به گفته وی خرید ۵۰ دستگاه گیت وی و ۵۰ دستگاه ایکس ری برنامه‌ریزی‌شده و با حمایت اعضای هیات مدیره خریداری می‌شود.

امیرانی درباره سیستم‌های ارتباطی فرودگاهی توضیح داد: در این مدت ۱۶۰ دستگاه رادیو فرستنده و گیرنده برای نصب در ایستگاه‌های RCAG خریداری شد که در فرودگاه‌های چابهار و اصفهان نصب و راه‌اندازی شد. همچنین به دلیل مشکلات در پوشش فرکانسی مجبور به جابجایی ایستگاه‌هایی مانند ایستگاه اصفهان شدیم.

وی بابیان اینکه با توجه به افزایش پروازهای ورودی و خروجی کشور، مجبور شدیم تعداد سکتورها را در برخی از ساعات شبانه‌روز از ۷ به ۱۱ برسانیم، اضافه کرد: طی تعاملی با شرکت‌های داخلی کوشیدیم از دستگاه‌های سوئیچینگ داخلی استفاده کنیم که از این سیستم‌ها در ۵ فرودگاه ایلام، اردبیل، بیرجند، گرگان و لارستان بهره بردیم. خوشبختانه این سیستم‌ها نصب‌شده و اگر با موفقیت همراه باشند، در سایر فرودگاه‌های کم ترافیک این سیستم‌ها را نصب و راه‌اندازی می‌کنیم.

امیرانی یادآور شد: در یک سال گذشته نصب ۱۱ دستگاه رکوردر داخلی در فرو گاه‌های کشور و به‌روز کردن ۱۰ دستگاه دیگر، خرید ۶۵۰ ترمینال ترانگ برای ۵ فرودگاه، رفع BTS فرودگاه امام خمینی (ره)، تجهیز فرودگاه‌های مختلف به ۴۰۰ دستگاه بیسیم AM  و FM و نصب و راه‌اندازی سیستم سوئیچینگ خارجی در فرودگاه آبادان صورت گرفت. برای نصب ۲ دستگاه سوئیچینگ برج اپروچ در فردگاه‌های مهرآباد و شیراز هم برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه با نصب سامانه VSAT مشکل قطعی ارتباط به کمترین میزان رسیده است، گفت: در این مدت توانستیم سیستم ارتباط مستقیم با بغداد را پس از ۲۰ سال برقرار کنیم. همچنین زیرساخت شبکه‌ای ATM را نیز تکمیل کردیم.

این مدیرکل افزود: در حوزه تجهیزات نظارتی یا راداری اقداماتی چون خرید رادار فرودگاه بندرعباس با حمایت مدیران شرکت به سرانجام رسید و تا ۱۸ ماه آینده آماده استفاده می‌شود.

وی گفت: سال گذشته در بحث تجهیزات ناوبری ۳ دستگاه ILS فرودگاه‌های بوشهر، بجنورد و آبادان را نصب کرده و به بهره‌برداری رساندیم. همچنین DVOR فرودگاه اصفهان و VOR فرودگاه شاهرود را نصب و ۳ دستگاه ILS برای فرودگاه‌های گرگان و یزد، ساری خریداری کردیم.

امیرانی با بیان اینکه همکاران این اداره‌کل در ۵۴ فرودگاه کشور خالصانه تلاش می‌کنند و با وجود کمبود نیروی انسانی، مشکل ایمنی و خرابی در سیستم‌های فرودگاه‌ها نداریم، افزود: فرودگاه مهرآباد سال قبل تعداد زیادی از متخصصان پیشکسوت در این حوزه را از دست داد اما تاکنون فرودگاه کمترین اختلال در ارائه سرویس را نداشته است. فرودگاه امام خمینی (ره) هم پس از جابجایی انجام شده با مشکلاتی در تأمین تجهیزات مواجه شد که همکارانم بی‌ادعا خدمات ارائه کردند تا مشکلی رخ ندهد.

به گفته امیرانی همکاری خوبی با شرکت سیتا صورت گرفته و تفاهمنامه‌ای منعقد شده است که تلاش می‌شود به قرارداد تبدیل شود تا به واسطه آن از تکنولوژی دیتا لینک در ایران استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، وی اظهار داشت: بی‌تردید می‌توان گفت حفظ ایمنی ترافیک هوایی مدیون تلاش همه عزیزان و متخصصان الکترونیک با بهره‌گیری از دانش نوین، کار تیمی، خلاقیت و نوآوری در جهت رشد اعتلای صنعت هواپیمایی گام برمی‌دارند. بی‌شک همه کم و بیش در جریان آخرین پیشرفت و یافته‌های صنعت هستیم اما آنچه اهمیت دارد، سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورهای همسایه در منطقه است که به سرعت خود را به سیستم‌های جدید فرودگاهی مجهز کردند و سامانه‌های خود را به روز می‌کنند. همه این‌ها دلیل مناسب برای حمایت‌ها می‌شود. از مدیران و مسئولان ستادی و فرودگاهی که موجبات ارائه خدمات حمل و نقل ایمن، سریع، آسان و منظم در کشور را فراهم می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

نظر شما