شناسهٔ خبر: 30628 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گرایلو خبر داد:

ارتقاء خدمات جستجو و نجات دریایی در بندر امام

بندر امام خمینی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توجه به گسترده بودن آب های تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ارتقاء فنی خدمات جستجو و نجات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مرکز فعالیت خود رابا هدف یکپارچه‌سازی و پاسخ‌گویی بهتر به وضعیت های اضطراری شناورها و دریانوردان در دریا، به انجام می‌رساند که بنا به لزوم ایجاد محیط و شرایط استاندارد برای ادامه فعالیت، ارتقای توان آن بیش از پیش احساس شد.

 ابوطالب گرایلو با اشاره به پیگیری‌های مدیران سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ارتقاء وضعیت استاندارد مراکز جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: با توجه به گسترده بودن آب های تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ارتقاء فنی خدمات جستجو و نجات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا اقدامات لازم برای بازسازی ساختمان و بهبود استانداردهای فنی مخابراتی آن مرکز مطابق با نیازمندی‌های فعلی و آتی به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: با اهتمام معاونت‌های فنی و نگهداری و مهندسی و عمران، ساختمان مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی طی مدت ۱۷ماه به صورت کامل بازسازی شده، فضای متناسب با تجهیزات ایجاد و تجهیزات مورد نیاز نیز نصب شد.

 روابط عمومی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گزارش داده است که وی در تشریح ویژگی ها و قابلیت های جدید این مرکز اظهار داشت: برخورداری از سیستم رادیویی یکپارچه (ICS) به عنوان بندر پیشگام در بنادرکشور، دسترسی به دوربین های مداربسته مجتمع بندری جهت استفاده در مواقع ضروری، ایجاد سیستم نمایش یکپارچه(VIDEO WALL) و نصب یک دستگاه رادیو در سکوی سوم VTS برای افزایش برد VHF هااز جمله امکانات جدیدی است که به این مرکز مدرن و پیشرفته افزوده شده است.

نظر شما