شناسهٔ خبر: 30676 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مقصود اسعدی سامانی خبر داد:

پروزاهای فوق‌العاده ۱۰ شرکت هواپیمایی برای جابجایی زائران اربعین/ عرضه بلیت با قیمت‌های مصوب در دفاتر مجاز ادامه دارد/ تاکید بر اطمینان از اصالت بلیت پروازهای ایام اربعین

پرواز حج دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه درمجموع شرکت‌های هوایی ۳۵ دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین کرده‌اند، گفته است:برای اطمینان از واقعی بودن بلیت‌های صادره توسط دفاتر فروش بلیت هواپیما، خریداران می‌توانند از اصالت بلیت تمام پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی مطمئن شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر در فضای مجازی و برخی از دفاتر غیرمجاز اقدام به فروش بلیت‌های جعلی کرده‌اند که با شناسایی آنها توسط پلیس فتا هم اکنون پرونده آنها در دست بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی تأکید کرد، برای اطمینان از واقعی بودن بلیت‌های صادره توسط دفاتر فروش بلیت هواپیما، خریداران پس از ورود به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از گزینه اعتبار سنجی می‌توانند از اصالت بلیت تمام پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی مطمئن شوند.

سامانی بابیان اینکه درمجموع ۱۰ شرکت هوایی جابجایی زائران حسینی را در ایام اربعین بر عهده‌دارند، گفت: هنوز ظرفیت برخی از شرکت‌ها خالی مانده است و متقاضیان از خرید بلیت بیش از نرخ‌های مصوب خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی شرکت‌های هوایی قشم ایر، ایران ایر، ماهان، آسمان، معراج، کیش ایر، تابان، آتا، زاگرس و کاسپین با انجام پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده و همکاری سایر نهادهای ذیربط کار جابجایی زائران ایرانی را بر عهده‌دارند.

اسعدی سامانی بابیان اینکه درمجموع شرکت‌های هوایی ۳۵ دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین کرده‌اند، گفت: اسامی این دفاتر مجاز در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی به سهولت قابل‌دسترسی است و هیچ شرکتی حق ندارد قیمت بلیت خود را بیشتر از سقف تعیین‌شده عرضه کند.

به گفته وی، بر اساس بازرسی‌های محسوس و غیر محسوس و ارزیابی‌های انجام‌شده، هیچ‌کدام از دفاتر مجاز عرضه بلیت‌های اربعین حسینی بالاتر از نرخ‌های مصوب بلیت عرضه نکرده‌اند و عرضه بلیت باقیمت‌های مصوب در این دفاتر همچنان ادامه دارد.

اسعدی سامانی به خبرگزاری ایرنا گفته است: نرخ بلیت رفت‌وبرگشت پروازهای هوایی برای انتقال زایران ایرانی به عراق در ایام اربعین حسینی از تهران و سایر شهرهای ایران به غیر از مشهد مقدس یازده میلیون ریال (یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) تعیین شده و قیمت یک سره آن ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: بلیت رفت و برگشت شرکت‌های هوایی از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس نیز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (یک میلیون و ۳۵۰ هزارتومان) قیمت گذاری شده است.

اسعدی سامانی گفت: با این حال اگر مسافری بلیت خود را بالاتر از نرخ‌های مصوب تهیه کرده، براساس هماهنگی‌های انجام شده می‌تواند قبل از پرواز به شرکت مربوطه مراجعه و مابه التفاوت آن را دریافت کند. بلیت صندلی‌های بنزینس کلاس شامل این نرخگذاری نیست.

نظر شما