شناسهٔ خبر: 30742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و روکش آسفالت مسیر گردشگری راه محوری مشیران- کنچوبه در مشگین شهر استان اردبیل

بازدید سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بهسازی و روکش آسفالت راه محوری مشیران – کنچوبه به طول ۵۰ کیلومتر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از این محور با اعلام این مطلب افزود: پروژه بهسازی و روکش آسفالت راه محوری مشیران کنچوبه به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا بوده و با اتمام عملیات در این محور ۱۷ روستا از راه مناسب و روان برخوردار خواهند بود.

وی گفت: این پروژه در عرض ۷ متر آسفالت شده و برآورد هزینه جهت اتمام عملیات ۷۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

حیدری تصریح کرد: هدف از بهسازی این مسیر قرار گرفتن منطقه مشیران و کنچوبه در جوار رودخانه دره رود یکی از مناطق مهم اقتصادی و سرشار از باغات میوه در شهرستان مشگین شهرمی باشد که با آسفالت این محور امکان صادرات میوه و محصولات باغی و دامی به کل استان و کشور تسهیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اینکه منطقه باستانی قلعه قهقهه در مسیر این محور قرار دارد، افزود: منطقه باستانی قلعه قهقهه در ۵۰ کیلومتری این پروژه واقع شده و یکی از مناطق مهم گردشگری استان اردبیل به شمار می‌رود و سالانه ۶۰ هزار نفر گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند که با اجرای بهسازی و روکش آسفالت این مسیر ضمن رونق گردشگری و کمک به اقتصاد منطقه رفت و آمد گردشگران نیز در این مسیر تسهیل خواهد گردید.

لازم به ذکر است دژ قهقهه (قاه‌قاه قالاسی) در شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل قرار دارد. این دژ در زمان گذشته احداث و شهرت تاریخی دارد. قلعه قهقهه از لحاظ لغوی به معنای آواز بلند در خنده و همچنین به معنای آواز کبک است. اوج کاربری این قلعه در دوران صفویه است دژ قهقهه در بخش مرادلو، مابین روستای کنچوبه و قره‌آغاج کلان از توابع مشگین‌شهر و در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال مشکین‌شهر در استان اردبیل واقع است.

نظر شما