شناسهٔ خبر: 30758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۹۶ نقطه پرتصادف در محورهای استان خراسان شمالی/ آغاز روکش آسفالت محور روستایی عباس آباد- اسفید

حوادث جاده ای رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۹۶ نقطه پرتصادف در محورهای برون شهری این استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری زوارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، عل پرتونا، رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: این نقاط پرتصادف به تازگی و پس از ابلاغ دستورالعمل شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف راه‌ها شناسایی شده و مقرر است نسبت به اولویت بندی و رفع آن اقدام شود.

وی افزود: ۵۱ نقطه از نقاط پرتصادف راه های استان در محورهای شریانی و اصلی، ۲۸ نقطه در محورهای فرعی و ۱۷ نقطه در محورهای روستایی است.

وی گفت: محورهای شهرستان بجنورد با ۴۱ نقطه بیشترین نقاط پرتصادف را به خود اختصاص داده و شهرستان فاروج با یک نقطه کمترین نقاط پرتصادف را در محورهای برون شهری دارد.

رییس اداره ایمنی ، ترافیک و حریم راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: در محورهای شهرستان شیروان ۱۷ نقطه، مانه و سملقان ۱۹، گرمه هفت، راز و جرگلان ۱۱ نقطه پرتصادف شناسایی شده است.

پرتونا با بیان اینکه در دستوالعمل جدید شناسایی نقاط پرتصادف، تعریف‌ها از این نقاط تغییر کرده است، افزود: این شاخص‌ها به کمیسیون ایمنی راه‌ها ابلاغ شده است و بر این اساس امسال اقدامات لازم برای  رفع نواقص در دستور کار قرار می گیرد.

رییس اداره ایمنی ، ترافیک و حریم راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  خراسان شمالی گفت: امسال به طور قطع، آشکارسازی در نقاط پرتصادف انجام می‌شود تا ایمنی تردد در محورها ارتقا یابد.  

خبر دیگر اینکه ابراهیم ذاکر، مدیر راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان اسفران  از آغاز به کار روکش آسفالت محور روستایی عباس آباد - اسفید اسفراین خبر داد.

ذاكر افزود: این پروژه با ۸۷۲ میلیون تومان اعتبار آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی گفت: این محور روستایی به طول ۱۱.۷ کیلومتر در شهرستان اسفراین، توسط  شرکت سیال باختر طوس اجرایی می‌شود.

ذاكر افزود: قیر مورد نیاز اجرای آسفالت این محور از محل قیرهای رایگان اختصاص دولت تامین شده است.

نظر شما