شناسهٔ خبر: 3077 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پژمان در پاسخ به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي:

تلاش براي بهره‌برداری از 800 هزار واحد مسکن مهر در سال آینده/ صندوق‌های زمین و مسکن تاسيس مي‌شوند

سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی و زمین و مسکن با اشاره به مشکلات پروژه مسکن مهر گفت: اولویت کاری و برنامه‌ اصلی سازمان برای سال 94 بهره‌برداری از 800 هزار واحد مسکونی مهر است.

سیدمحمد پژمان در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اولويت‌هاي سازمان ملي زمين و مسكن گفت: در جاهایی که متعهد به تامین زمین و احداث مسکن هستیم، تکلیف قانونی ما اجرای برنامه‌های حوزه مسکن است که به زودی جزئیات، نحوه عرضه و شهرهای آن را اعلام خواهیم کرد اما اولویت کاری ما کمک به بهره‌برداری و تحویل حدود 800 هزار واحدهای مسکن مهر است.

وی ادامه داد: این همه سرمایه‌ کشور و منابع مردم در پروژه مسکن مهر بلاتکلیف است بنابراین باید این پروژه را از مرحله فعلی عبور دهیم تا این واحدها آماده بهره‌برداری شود. واحدهای مسکن مهری که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند؛ در بخش‌های احداث، تحویل، ثبت تسهیلات بانکی و تکمیل زیرساخت‌ها و روبناها مشکلاتی دارند که در تلاشیم ابتدا مشکلات آن را برطرف کنیم زیرا شایسته نیست که بخش زیادی پروژه نیمه کاره در کشور وجود داشته باشد و ما نسبت به آن‌ها بی‌توجه یا کم‌توجه باشیم و بعد به کار جدیدی بپردازیم.

پژمان یادآور شد: تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان که برای تحرک بخشیدن به بازار مسکن است از دیگر اولویت‌های کاری ماست. منابع این صندوق‌ها را به طور مستقیم از منابع خرد مردم جمع می‌کنیم که لازمه‌اش توجیه اقتصادی و جذاب بودن سرمایه‌گذاری در آن برای مردم است تا بتوانیم منابع خرد مردم را از طریق فروش سهام این صندوق‌ها جمع‌آوری کنیم و با تولیدی که انجام می‌شود شاهد عرضه مسکن به بازار باشیم./

نظر شما