شناسهٔ خبر: 30780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان اعلام کرد:

نوسازی بافت‌های فرسوده گلستان با تسهیلات بدون سپرده

بافت فرسوده اراک دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان اعلام کرد: تسهیلات بدون سپرده و با بهره کم برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در گفت و گویی خبری با اشاره به اینکه این تسهیلات از مرحله پی‌ریزی به واحدهای مذکور پرداخت می‌شود، گفت: سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بوده اما امسال یک هزار و ۷۰۰ واحد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از نیمه اردیبهشت سال ۹۵ نیز تاکنون ۵۰۰ واحد مسکونی در استان برای نوسازی از تسهیلات بافت‌های فرسوده بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

مبارک قدم ادامه داد: تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای گرگان و گنبد ۴۰۰ میلیون ریال و با نرخ ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد آن از محل یارانه بخش مسکن پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز رقم این تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریال است.

مبارک قدم با بیان استقبال گسترده مردم از پرداخت این تسهیلات، ادامه داد: این تسهیلات هم به متقاضیان نوسازی و هم به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود.

وی افزود: استفاده مردم و انبوه‌سازان از ضوابط تشویقی یکی دیگر از اهداف نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان برای حضور بیشتر مردم و انبوه‌سازان در این مناطق است.

مبارک قدم بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی و در شهرستان‌ها به ادارات راه و شهرسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

۱۶ شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت بیش از دو هزار و ۲۸ هکتار است که ۹۷۳ هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده‌اند.

بافت‌های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می‌شود.

نظر شما