شناسهٔ خبر: 30802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان:

نماهای ساختمان بخشی از هویت شهری است

حسن مجتبی زاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: دستورالعمل طراحی سازه‌ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها ابلاغ شده است و کلیه دفاتر طراحی، مشاوران و اعضا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، حسن مجتبی زاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تصریح کرد: نمای ساختمان‌ها یکی از عناصری است که در ارتقای کیفیت فضای شهر و القای آرامش تأثیر زیادی دارد و از طرف دیگر نمای ساختمان به مثابه معرفی هویت ساکنان است.

مجتبی زاده در تشریح ویژگی‌های فنی و تخصصی این دستورالعمل گفت: دستورالعمل حاضر متناسب با مقاومت و شیوه اجرای نماهای متداول ساختمان در کشور هم راستا با ضوابط بین‌المللی تهیه شده است و تا با رعایت این ضوابط پایداری نماها در ساختمان‌ها بیشتر شود مشروط بر اینکه در سازه ساختمان‌ها و دیوارهای پشتیبان نماها، ضوابط سازه‌ای استانداردهای مورد نظر مورد توجه قرار گرفته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان افزود: نماهای ساختمانی در شکل‌دهی شهر نقش به سزایی دارند و هر نوع نمایی با هر نوع مصالح ساختمانی و با هر هزینه‌ای که ساخته شود علاوه بر زیبایی ظاهری و آرامش بصری باید بتواند آسایش و ایمنی ساکنین و شهروندان را فراهم آورد و از سوی دیگر نمای هر ساختمان در معرض شرایط محیطی مختلف ازجمله آب و باد و هوا قرار دارد که باید در برابر این عوامل مقاوم باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم دفاتر طراحی و مشاوران و اعضا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با مطالعه این دستورالعمل در ایجاد هویت برای نماهای ساختمان‌های استان با توجه به فرهنگ و شرایط اقلیمی آن کوشا باشند.

نظر شما