شناسهٔ خبر: 30836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود:

بررسی وضعیت محلات هدف و سکونتگاه های غیر رسمی گلستان/ آغاز عملیات اجرایی طرح بارآفرینی مرکز محله پاسرو

بافت فرسوده دومین نشست ستاد بازآفرینی استان گلستان فردا با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار و به بررسی وضعیت محلات هدف و سکونتگاه‌های غیر رسمی خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دومین نشست ستاد بازآفرینی استان گلستان فردا با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، حسن صادق‌لو استاندار، معاون عمرانی استانداری و تمامی مدیران، فرماندهان و شهرداران استان برگزار خواهد شد.

در این نشست وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌ها ناکارامد در استان مورد بررسی و اقدامات انجام شده تا کنون نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این سفر یک روزه عملیات اجرایی طرح بازآفرینی تکایا و مرکز محله پاسرو نیز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز و از محلات هدف شهرستان گنبد نیز بازدید خواهد شد.

گفتنی است استان گلستان با مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار هکتار مترمربع و همچنین با داشتن ۱۵ شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

گلستان دارای یکهزار و ۹۹۹ هکتار مساحت مصوب در بافت فرسوده بوده که شهر گنبد کاووس با داشتن ۵۴۷ هکتار بیشترین سهم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین تاکنون طرح‌های گوناگونی در بخش مرمت و احیای محلات هدف را در استان اجرا کرده که برنامه محرم تا محرم در ۱۷ تکیه مرکز محله این استان  (تکایای شاهینی و عقیلی در محله سبزه مشهد و تکیه اصطبار در محله دوشنبه‌ای) نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

خانه کبیر نیز در این استان به عنوان خانه گفتمان و هنرمندان گلستان نیز از سال گذشته افتتاح و به منظور برگزاری مراسم آئینی و بومی استفاده می‌شود./

نظر شما