شناسهٔ خبر: 30838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوروزی و محمدزاده مطرح کردند:

فراهم شدن امکان پرداختن بهتر به طرح‌های ملی و استانی با انتزاع راهداری/ اجرای پروژه‌های بازآفرینی در پنج شهر مازندران/ برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی ۴۰۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان/ نصب ۷۰ دوربین نظارت تصویری جدید تا پایان امسال

حيدر نوروزی به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران انتزاع راهداری از این اداره کل نتایج مثبت زیادی دارد که عمده‌ترین آنها فراهم شدن امکان بیشتر برای اجرای پروژه‌های مختلف راه و شهرسازی و سیاستگذاری دقیق دراین زمینه است.

حیدر نوروزی، مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: با اجرای این سیاست می‌توان امیدوار بود که انسجام بیشتری دراجرای سیاست‌های راهسازی و بازآفرینی شهری رخ دهد و از سوی دیگر بحث ایمنی راه‌ها به طور دقیق تر دنبال شود.

نوروزی افزود: احداث باند دوم محور فیروزکوه- سوادکوه- قائمشهر و ساخت و بهسازی محور ساری- کیاسر- سمنان و تکمیل محور گلوگاه- دامغان از پروژه‌های مهم این اداره کل است.

وی با بیان اینکه چهار بیمارستان در شهرهای قائمشهر، ساری و بهشهر در دست احداث داریم، گفت: یکی از اولویت برنامه‌های ما نوسازی بافت فرسوده است که یک سوم بافت شهری مازندران را به خود اختصاص داده و در این راستا طرح‌های بازآفرینی را در شهرهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر و نکا در دست اجرا داریم.

برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی حریم راه‌های مازندران

همچنین احمدآفرین محمدزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری عنوان کرد: خوشبختانه تعامل نزدیکی میان این اداره کل و اداره کل راه و شهرسازی برای تسریع در روند انتزاع وجود داشته و کوچک‌ترین خلایی ایجاد نشده است.

محمدزاده افزود: ۶۴۰ نیروی انسانی از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده‌اند که ۲۸۱ نفر آنها نیروی شرکتی هستند. همچنین مراحل انتقال ماشین‌‌آلات راهداری طی شده که عمده‌ترین مشکل ما فرسودگی ماشین‌آلات سنگین و عمر بالای آنهاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران عنوان کرد: البته با ماشین‌آلات فعلی نیز قادر به انجام کامل امور نگهداری راه‌ها و راهداری زمستانی هستیم.

محمدزاده با بیان اینکه افزایش ایمنی حریم راه‌های استان اولویت برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: در مازندران با مشکل کم بودن فاصله شهرها و تراکم بالای جمعیت و قیمت بالای زمین مواجه هستیم  که این عوامل ما را با چالش حریم راه مواجه کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در کنار پرداختن به اموری چون خط کشی محورها، تامین روشنایی و اصلاح تقاطع‌ها، ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ای است که امسال ۴۰۰ مدرسه را ایمن سازی می‌کنیم.

محمدزاده گفت: با اینکه مازندران دارای سه درصد راه‌های کشور است ۱۰ درصد بار تردد را برعهده دارد و بنابراین تدابیر ویژه‌ای را بریا افزایش نظارت بر تردد جاده‌ای استان اتخاذ کرده‌ایم که ازجمله آنها می‌توان به افزایش دوربین‌های کنترل سرعت اشاره کرد. اکنون هشت دوربین نظارت تصویری درمحورهای استان داریم که تا پایان امسال ۷۰ دستگاه دوربین جدید نصب و فعال خواهد شد. ضمن اینکه دو دستگاه توزین درحال حرکت را درمحورهای آمل- هراز و سوادکوه نصب و پنج نقطه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین را نیز فعال کرده‌ایم.

نظر شما