شناسهٔ خبر: 30867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ریل‌گذاری ۱۵۰ کیلومتر از راه‌آهن همدان/ رفع مشکل زیرگذر روستای فیض آباد

نشست مدیر کل راه و شهرسازی دردیدار با اعضای شورای اسلامی از ریل‌گذاری ۱۵۰ کیلومتر از راه‌آهن همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی همدان، فرهاد فرزانه، مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان دردیدار با اعضای شورای اسلامی شهرگفت: مسائل شهری نگاه ویژه ای را می طلبد زیرا با منافع مردم سر و کار دارد.

فرزانه  در خصوص موضوع ماده پنج بیان کرد: اگر طرحی ارائه شود که منافع شهر و مردم در آن باشد وشهر از آن منتفع شود با تمام قوت از آن  دفاع خواهم کرد و در صورت در میان بودن سود شخصی بی هیچ ملاحظه‌ای  محکم در مقابل آنها خواهم ایستاد.

وی با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی شهر همدان از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: باید حمایت لازم از اجرای این طرح به عمل آید و در این رابطه لازم است از مشاوران خوب و با تجربه استفاده شود.

فرزانه ادامه داد: با انتخاب مشاور ذیصلاح و بررسی طرح‌های جامع در شهرهای بزرگ یقینا طرح نیز عالی تنظیم خواهد شد و همچنین مشکلات ماده پنج را هم  نخواهیم داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان در خصوص راه آهن همدان نیز گفت: تا کنون ۱۵۰ کیلومتر ریل ‌گذاری انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر ریل نیز در انبار موجود است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ای  با حضورمقامات وزارتی در تهران عنوان کرد: در این جلسه، مقامات وزارتی در خصوص ایجاد ایستگاه راه آهن در داخل محوطه شهر جهت سهولت دسترسی استفاده کنندگان از قطار پیشنهاداتی را ارائه کردند.

فرزانه از شورای شهر نیز درخواست کرد نظرات کارشناسی شده و قابل اجرای خود را در خصوص ایجاد ایستگاه راه آهن در داخل محوطه شهر بیان کردند.

وی تاکید کرد: در طول مدت تصدی خود در این اداره  از تمام تجربیات خود در ارائه خدمات استفاده خواهم کرد چرا که فرصت‌ها سریع می‌گذرند و قابل تکرار نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست صمیمی ضمن عرض تبریک به مهندس فرزانه عنوان کرد: از اینکه یک مدیر باتجربه و توانمند در این سمت گماشته شده بسیار خرسندیم .

میرزایی ادامه داد: فرزانه با کلان‌نگری و آشنایی با تمام زوایای مباحث مدیریت شهری از یک جایگاه کلان به مباحث نگاه می‌کند و تمام دستگاه‌ها را متعلق و مرتبط به یک دستگاه می‌داند.

وی همچنین درخواست تشکیل یک جلسه مشترک کرد تا مشکل مردم در خصوص شهرسازی و شهرداری حل شود چراکه این امر باعث می‌شود شهروندان آسیب نبینند.

خبر دیگر از استان همدان اینکه سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان فامنین از پیگیری‌های مکرر جهت تملک زمین در روستای فیض‌آباد و اعلام رضایت مالکین برای همکاری و در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز جهت زیر گذر این روستا خبر داد.

محمد رضا باباخانی  بیان کرد:  با توجه به هماهنگی با مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تدوین برنامه جهت اخذ اعتبارات و ردیف بودجه در حال انجام است.

وی همچنین عنوان کرد: طراحی زیر گذر نگارخاتون نیز انجام شده و نیاز به تملک از طریق دهیاری و فرمانداری شهرستان دارد.

نظر شما