شناسهٔ خبر: 30907 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تبدیل یک بنای تاریخی به خانه گفتمان معماران و شهرسازان گلستان/ مرمت خانه کبیر؛ محرکی برای تداوم مسیر نوسازی تکایای تاریخی استان است/ ساماندهی و بازآفرینی رودخانه گنبدکاووس

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرمت خانه کبیر، محرکی برای تداوم مسیر نوسازی تکایای تاریخی گلستان به شمار می‌رود گفت: این مرکز در محرم سال جای به صورت تکیه هنرمندان منطقه در حال فعالیت بود و قرار است به زودی به خانه گفتمان معماران و شهرسازان استان گلستان تبدیل شود.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص طرح بازآفرینی خانه کبیر استان گلستان اعلام کرد: حدود یک سال و نیم است که عملیات مرمت خانه‌های تاریخی و تکایای این استان در قالب طرح محرم تا محرم آغاز شده و تا کنون سه الی چهار پروژه آن به پایان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تبدیل خانه کبیر شهر گرگان به خانه هنرمندان یکی از مهمترین پروژه‌های انجام شده در این بخش به شمار می‌رود گفت: تا کنون نزدیک به ۷۵۰ میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که در ادامه همکاری بخش خصوصی، مردم و هیئت امنای تکایای مردمی را در این منطقه به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تداوم عملیات بهسازی و مرمت تکایای تایخی گرگان به وسیله هیئت امنای این مراکز را بهترین و مهمترین نتیجه آغاز این پروژه بازآفرینی در گلستان دانست و افزود: خوشبختانه با این اقدام توانستیم محرکی برای تداوم این مسیر در مرمت و نوسازی سایر تکایای تاریخی این استان باشیم.

وی همچنین افزود: با این اقدام شهرداری گرگان نیز در نوسازی و بازسازی معابر منطقه نیز ورود پیدا کرده است.

ایزدی در این‌باره اضافه کرد: درحال حاضر تنها بخشی از خانه کبیر که متعلق به اواخر دوره قاجار است از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تملک شده و قرار است در ادامه سایر بخش‌ها نیز خریداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این پروژه را بزرگترین مجموعه در حال بازسازی و مسکونی تاریخی کشور دانست و گفت: این مرکز در محرم سال جاری به صورت تکیه هنرمندان منطقه در حال فعالیت بوده و از مکانی برای استقرار متولی بافت‌های استان و سازمان‌های مردم نهاد  نیز استفاده می‌شود.

به گفته وی این مرکز قرار است به زودی به خانه گفتمان معماران و شهرسازان استان گلستان تبدیل می‌شود.

ایزدی در پایان افزود: پروژه ساماندهی رودخانه گنبدکاووس نیز یکی دیگر از پروژه‌های بازآفرینی گلستان بوده که درحال حاضر درحال اجراست./

نظر شما