شناسهٔ خبر: 30910 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معرفی کتاب؛

روزگار برزخی معماری ما در یک کتاب/ مروری بر یک دهه رویداد در حوزه شهر، معماری و میراث

جلد کتاب «روزگار برزخی معماری ما» با مروری بر یک دهه رویدادهای حوزه شهر، معماری و میراث با مقدمه‌ای از سیدمحمد بهشتی توسط انتشارات کسری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کتاب روزگار برزخی معماری ما به قلم علی اعطا با مروری بر یک دهه از رویدادهای حوزه شهر، معماری و میراث با مقدمه از سیدمحمد بهشتی معمار و رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی توسط انتشارات کسری منتشر شد.

کتاب روزگار برزخی معماری ما، دربرگیرنده مجموعه مقالات انتقادی علی اعطا در رابطه با شهر، معماری و میراث است. مقالات منتشر شده در این کتاب در پنج فصل، با عناوین "قطعات انتقادی برای شهر و معماری"، "رو به جهان"، "مسابقات معماری" و ...؛ به نقد و بررسی پاره ای از رویدادهای حوزه شهر، معماری و میراث در فاصله سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ می‌پردازد.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم سیدمحمد بهشتی معمار و رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی آمده است: کتاب اخیر کوششی خجسته در مسیر نقد است ولیکن به نقد اکتفا نکرده است و یا دست کم نقدی نیست که محدود به بیان دغدغه های اهل حرفه باقی بماند و شیوه بیان آن به ترتیبی است که خطابش به عموم جامعه است. امیدوارم این کتاب و آثاری از این دست به ما کمک کند که نه تنها ببینیم و بشنویم و طرفدار کیفیت شویم بلکه در مطالبه کیفیات به سطوح نازل آن بسنده نکنیم و طرفدار آن عطر و طعمی در معماری و شهر شویم که قرار و آرام را به دل و جان ما هدیه دهد.

گفتنی است، نشست رونمایی کتاب "روزگار برزخی معماری ما"، همراه میزگردی در رابطه با کارکردهای اجتماعی رسانه‌های حوزه معماری، با سخنرانی تعدادی از صاحب‌نظران این حوزه در نیمه آذرماه برگزار خواهد شد. /

 

نظر شما