شناسهٔ خبر: 30934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی؛

بحث و تبادل نظر در خصوص طرح جامع حمل و نقل مسافری شهر شیراز

جلسه ششمین نشست تخصصی شورای حمل و نقل در سال ۹۵ با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و اعضای این شورا در محل اداره کل فرودگاه‌های فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، در ابتدای این نشست دانشگاه شیراز به‌عنوان مشاور مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر شیراز گزارشی از روند مطالعات صورت پذیرفته ارائه داد.

دکتر پیرویان استاد دانشگاه شیراز و عضو مرکز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه شیراز در ابتدای این نشست به مزایای طرح تجمیع پایانه‌های ترکیبی حمل و نقل مسافری پرداخت و در انتها نتیجه‌گیری مطالعات صورت پذیرفته ارائه شد.

بر اساس این مطالعات که توسط دانشگاه شیراز صورت پذیرفته سایت شمال غربی و جنوب شرقی شیراز به‌عنوان مکان‌یابی اولیه معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست سیر تحولات شهر شیراز طی دهه‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و توسعه طرح تفضیلی شهر شیراز نیز ارائه شد. در این نشست همچنین سهم هر پایانه مسافربری در جابجایی مسافران درون‌شهری و برون‌شهری، سهم پایانه‌ها در جذب سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در ششمین نشست شورای حمل و نقل استان فارس مهندس جمشیدی سرپرست راه و شهرسازی فارس، مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، مهندس رحیمی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، مهندس انصاری مدیرکل راه‌آهن فارس، مهندس باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، مهندس جامع مدیرکل هواشناسی فارس، مهندس شبانی مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک فارس، مهندس بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های فارس، مهندس حاجی زمانی مدیرعامل مترو شیراز و حومه، مهندس خانی مدیرعامل شهر جدید صدرا، مهندس صفایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز، مهندس گودرزی معاون معماری و شهرسازی راه و شهرسازی فارس، مهندس غلامی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان فارس و بوشهر و اساتیدی از دانشگاه شیراز حضور داشتند.

نظر شما