شناسهٔ خبر: 30960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

رفع تصرف از ۱۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی در مهرماه امسال

مجید شارقی به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی میزان رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در مهرماه امسال به ۱۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع به ارزش بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال بالغ می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت اکیپ‌های آموزش‌دیده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی با تکیه بر گزارش‌های مردمی به‌صورت مستمر پایش و رصد می‌شود.

وی در خصوص اهم فعالیت‌های اخیر این یگان طی امسال در دو شهرستان اراک و شازند افزود: در طی ۴ عملیات جداگانه در حدود ۱۶۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در طول مهرماه امسال رفع تصرف شده است.

مجید شارقی اضافه کرد: بیشترین آمار رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان ۱۵۰۰۰ مترمربع بوده که از این حیث شهرستان‌های شازند با ۱۳۰۰ مترمربع در رتبه بعدی قرار دارند.

وی در ادامه بیان داشت: از نظر ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات در استان مرکزی مربوط به شهرستان اراک به ارزش ۷۵ میلیارد ریال بوده که از این حیث شهرستان شازند با ۱۰ میلیارد ریال رتبه دوم قرار دارد.

نظر شما