شناسهٔ خبر: 31021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عدم استقبال رانندگان از تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده در خراسان شمالی

ناوگان باری فرسوده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: عدم استقبال رانندگان این استان برای استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، سعید سبحانی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳۲۴ دستگاه از کل ناوگان عمومی برون‌شهری در استان فرسوده است که این تعداد دستگاه فرسوده معادل ۱۰ درصد از کل ناوگان برون‌شهری عمومی را تشکیل می‌دهد.

سبحانی با اشاره به اینکه طبق فراخوان مبنی بر ارائه تسهیلات به رانندگان ناوگان عمومی و باری برای خرید یک دستگاه اتوبوس ۷۰ درصد قیمت خودرو با بهره ۱۰ درصد و برای خرید یک دستگاه مینی‌بوس ۷۰ درصد مبلغ خودرو با بهره ۶ درصد، سواری ۷۰ درصد قیمت خودرو با بهره ۶ درصد به متقاضیان نوسازی ناوگان فرسوده تسهیلات ارائه شود، اما رانندگان از این طرح استقبالی نکردند.

وی تصریح کرد: بیشترین دلایل عدم استقبال از نوسازی ناوگان فرسوده این است که مالکان خودروهای فرسوده در میزان آورده با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عدم تفاوت قیمت ارائه خدمت بین ناوگان جدید و فرسوده، عدم توانایی تأمین و سائق بانکی توسط مالکان خودروهای فرسوده و عدم تحویل به روز ناوگان نو توسط کارخانه از دلایلی است که باعث عدم استقبال از این طرح شده است.

سعید سبحانی افزود: کاهش ایمنی خودروهای فرسوده، آلوده کردن محیط‌زیست، مصرف بالای سوخت توسط خودروهای فرسوده، کاهش بهره‌وری و افزایش حوادث ناشی از نقص فنی در ناوگان فرسوده از عواملی است که لزوم نوسازی ناوگان فرسوده را دوچندان می‌کند.

نظر شما