شناسهٔ خبر: 31039 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در كميسيون ايمنی راه‌ها مطرح كرد:

تشريح روند بازگشت بیش از ۵۰ درصد زائران اربعين به ميهن/ آغاز موج دوم بازگشت زائران از فردا/ تامین مناسب ناوگان و عدم گزارش تخلف در نرخ کرایه/ استفاده از تجربيات امسال در آينده

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طبق گزارش‌های واصله از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه تا شب گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود کشاورزیان در هشتادمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت حمل‌ونقل و بازگشت زائران اربعین حسینی از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه اظهار داشت: طبق گزارش‌های واصله از سه پایانه مرزی مذکور تا شب گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: از ساعت صفر تا ۲۴:۰۰ روز گذشته حدود ۲۵۸ هزار نفر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شدند؛ اما گزارش ستاد اربعین حاکی از بازگشت ۲۸۰ هزار نفر از زائران تا صبح امروز است که اين رقم شامل مسافران ریلی و هوایی نیز مي‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه «اقدامات زیرساختی در مسیرهای منتهی به سه پایانه مرزی مذکور موجب افزایش بهره‌وری ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از گرفتار شدن آنها در گره‌های ترافیکی شده است» گفت: به دلیل ایجاد مسیر موازی مهران- ملکشاهی- ایلام و بهسازی محور ایلام- مهران قادر به یک‌طرفه کردن محور محور ایلام- مهران و ایلام- سرابله- حمیل شدیم که مسافران استان‌های کرستان، کرمانشاه، آذرایجان‌های غربی و شرقی، همدان، زنجان و بخشی از اردبیل از این مسیر تردد می‌کنند و پلیس در این میان فقط به خودروهای مقصد روستاهای واقع در طول مسیر اجازه تردد می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه مشکلی برای تامین ناوگان و هیچگونه گزارشی بابت تخلف در نرخ کرایه اعلام نشده است.

کشاورزیان با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز چزابه و شلمچه بیان داشت: ساخت جاده جدید در مسير بستان و ۴ کیلومتری پایانه مرزی در نزدیکی پارکینگ‌ها از ایجاد گره‌های ترافیکی در سال جاری جلوگیری کرد. همچنین در شلمچه نیز مشکل خاصی وجود نداشته و روز گذشته بالغ بر ۶۰ هزار زائر از این مرز وارد کشور شده‌اند و ۱۱ هزار اتباع خارجی به سمت کربلا عزيمت كردند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: امسال امکانات اقامتی خوبی در پایانه مرزی مهران ایجاد شد و در صورت تاخیر اتوبوس امکانات استراحت و پذیرایی فراهم شده بود.

وی یادآور شد: پارکینگ‌ها نیز با انضباط بهتری نسبت به سال گذشته مدیریت شده است و هیچ کس مزاحم دیگری نشده است و هر کس می‌تواند به راحتی خودروی خود را جستجو کند. لذا تجربیات امسال باید برای سال آینده استفاده و مدیریت پارکینگ‌ها تقویت شوند. البته تعدادی خودرو در زمین‌های مردم پارک شده است که احتمال دارد با توجه به بارندگی آن‌ها برای خروج دچار مشکل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز و فردا با یک موج بزرگ بازگشت زائران رو به رو خواهيم بود و موج بعدی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود.

نظر شما