شناسهٔ خبر: 3106 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام رهبر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

کارخانه ریسباف تبدیل به مرکزی با کاربری فرهنگی شود/ صنایع تاریخی اصفهان در حال مرگ است

حجت الاسلام تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اهمیت تبديل کارخانه بزرگ و قديمي ريسباف اصفهان به مرکزي با کاربري فرهنگي گفت: شهر اصفهان از هنر و پيشينه فرهنگي فراواني بهره مي‌برد و ايجاد مرکزي براي به نمايش گذاشتن اين پيشينه براي گردشگران داخلي و خارجي تلاش خوبي خواهد بود.

حجتالاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر امام جمعه موقت اصفهان که در مجلس هفتم و هشتم رياست فراکسيون روحانیون را برعهده داشت در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي درباره بازسازي بافت تاريخي کارخانه ريسباف براي بهره برداري امور فرهنگي و تاريخي افزود: دير زماني است که کارخانههاي اصفهان يکي پس از ديگري تعطيل شده و به کاربري مسکوني يا تجاري تبديل ميشوند. کارخانههاي بزرگي در پي هم تخريب شده و به برجها و ساختمانهاي بلند تبديل ميشوند اين در حالي است که ميتوان اين کارخانهها را احيا کرد و اشتغالزايي را به جوانهاي اصفهاني هديه داد.

وی گفت: روزگاري شهر اصفهان، شهر هنر بود و به نصف جهان شهرت داشت اما به نظر ميرسد صنايع هنري و تاريخي اين شهر در حال مرگ هستند زيرا هم اکنون به صنايع دستي منحصر شده است.

حجتالاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر توضيح داد: اگر کارخانه ريسباف اصفهان به خانه مرکز فرهنگي و تاريخي به معناي مرکز معرفي و توسعه هنرهاي سنتي، صنعتي و تاريخي با رويکرد اشتغالزايي تبديل شود، اتفاقي خوب و پسنديده شکل خواهد گرفت./

نظر شما