شناسهٔ خبر: 31074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم:

تمامی محورهای جاده‌ای استان قم باز است

بارش برف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد: با وجود بارش برف تمامی محورهای استان باز و عملیات راهداری زمستانی در حال جریان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در پی ورود سامانه بارشی سرد از روز جمعه به استان و بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان، در حال حاضر در تمامی محورهای استان شاهد بارش برف هستیم.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اعلام کرد: با وجود بارش سنگین برف بخصوص در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان قم به‌ویژه محورهای فوجرد-راهجرد-سلفچگان- اتوبان قم تهران- محور قدیم قم –تهران که خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و حضور به‌موقع راهداری، تمامی محورهای استان باز و هدایت ترافیک در آن‌ها به‌خوبی در حال انجام است.

جمالی در ادامه به اجرای عملیات راهداری زمستانی اشاره کرد و توضیح کرد: ده‌ها نفر عوامل راهدار و ناوگان از ادوات خودروهای راهداری با استقرار در ۷ راهدارخانه از چند روز پیش در آمادگی کامل به سر برده‌اند.

وی به حضور به‌موقع راهداری و انجام عملیات راهداری زمستانی در قالب برف‌روبی و نمک‌پاشی اشاره کرد و تصریح کرد: از شب که بارش برف در مناطق استان قم آغاز و سپس تمامی استان را در برگرفت به‌واسطه تلاش بی‌وقفه عوامل راهدار و اکیپ‌های پلیس‌راه استان از هر نوع انسداد و ترافیکی در محورهای جاده‌ای استان جلوگیری به عمل ‌آمده است.

جمالی بیان کرد: تمام عوامل راهداری قم با استفاده از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور ۸۰ نفر از پرسنل هم اکنون در راه‌های استان مشغول به کار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مهم‌ترین اقدام ما تاکنون عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی از سطح محورها بوده است و نزدیک به ۵۳۰ تن ماسه و نمک در محورهای استان استفاده شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که تعداد نیروهای راهداری کم است هم اکنون کلیه نیروها آماده‌باش هستند تا کار حفاظت از ایمنی ۸۵۰ کیلومتر راه غیر هم سنگ استان را بر عهده داشته باشند.

وی به شرایط جاده پس از قطع بارش و صاف شدن هوا پرداخت و توضیح داد: بخش مهمی از عملیات راهداری زمستانی رفع یخ‌زدگی جاده پس از بارش‌ها تعلق دارد که این مهم با ریختن ماسه و نمک در سطوح یخ‌زده جاده انجام می‌شود.

جمالی در پایان ضمن تأکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی سفر بخصوص در فصول بارش بر همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی خودرو مانند، زنجیر چرخ و همچنین اطمینان از سلامت سیستم گرمایشی خودرو توسط رانندگان اصرار ورزیده و تصریح کرد: تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پیش از سفر و کسب اطلاعات راه‌ها و همچنین شرایط جوی از طریق این سامانه می‌تواند در تضمین سفری امن مؤثر واقع شود.

نظر شما