شناسهٔ خبر: 31096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اصلاح محور حادثه‌خیز آورزمان- نهاوند نیازمند ۷۲ میلیارد تومان اعتبار

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اصلاح نقطه حادثه‌خیز جاده و محور آورزمان به ملایر و نهاوند که ۴۲ کیلومتر مسافت دارد، ۷۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده آورزمان- نهاوند ۶۰۰ میلیون تومان برای اصلاح ورودی نهاوند از جاده آورزمان اختصاص یافت.

وی افزود: جاده آورزمان به ملایر و نهاوند ۴۲ کیلومتر است که به دلیل کوهستانی و زمان‌بر بودن فعالیت جاده‌سازی در این مسیر برای چهارخطه کردن آن حداقل ۷۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در حال حاضر عملیات تعریض و چهارخطه کردن این محور از محل اعتبارات استانی راه و شهرسازی تأمین می‌شود و تنها راهی که می‌تواند اعتبار مورد نیاز چهارخطه کردن جاده آورزمان، نهاوند و ملایر را تأمین و جذب کند حمایت و کمک نماینده مردم نهاوند در مجلس برای ملی کردن اجرای این پروژه است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی و چهار خطه کردن ۸ کیلومتر از جاده نهاوند، آورزمان که در حوزه استحفاظی راه نهاوند قرار دارد شروع و در حال انجام‌شدن است و مراحل زیرسازی و ترانشه برداری در مسیر پایان یافته و قسمت‌هایی از آن به زودی آسفالت می‌شود.

فرزانه عنوان کرد: تاکنون از مجموع ۸ کیلومتر تعریض و چهار خطه کردن این محور عملیات اجرایی ۱۲۰۰ متر آن به پایان رسیده و زیر بار ترافیک رفته و همچنین کار تعریض و زیرسازی ۱۸۰۰ متر دیگر اتمام یافته و قیر مورد نیاز برای آسفالت آن تأمین شد که در صورت وجود شرایط مساعد آب و هوایی عملیات آسفالت آن در کوتاه‌مدت به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به تعریض و عملیات ترانشه برداری در این منطقه کوهستانی گفت: عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن ۴۲۰۰ متر دیگر جاده نهاوند، آورزمان توسط پیمانکار در حال انجام است که در حال حاضر از کل مسیر ۸ کیلومتری تعریض و چهار خطه کردن این جاده یک کیلومتر آن بلاتکلیف است که باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: برای حذف پیچ خطرناک و تعریض و چهارخطه کردن جاده ورودی شهر نهاوند در این محور مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن اختصاص داده شد که کار اجرایی آن در چند روز آینده شروع می‌شود.

نظر شما