شناسهٔ خبر: 31115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای بازسازی بافت فرسوده و توقف توسعه فیزیکی قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: هدف اصلی برنامه توسعه شهری قم توجه به بافت فرسوده و بازسازی آن و توقف توسعه فیزیکی شهر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان ودبیر کارگروه امور زیربنائی وشهرسازی در هشتمین جلسه این کارگروه که با ریاست معاون امور عمرانی استاندار تشکیل شد، گفت: هدف هشتمین جلسه کارگروه، تصویب اسناد برنامه ششم توسعه در حوزه برنامه راهبردی بخش مسکن، شهرسازی و عمران شهری و روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: اسناد برنامه ششم در این حوزه بعد از تهیه برنامه توسط ادارات کل ذیربط و تأیید آن توسط سازمان برنامه و بودجه استان، جهت تصویب در کارگروه امور زیربنائی و شهرسازی استان مطرح می‌شوند.

دبیر کارگروه امور زیربنائی و شهرسازی استان با اشاره به اینکه این برنامه راهبردی و کلی است و در صورت تأیید اعضا در برنامه ششم اجرایی خواهد شد، اعضای جلسه را به اعلام نظر، انتقاد و اصلاح برنامه دعوت کرد.

صبوری بعد از استماع پرسش‌ها، دغدغه‌ها و انتقادهای اعضای جلسه به برنامه، نسبت به پاسخ به سوالات و انتقادها اقدام و از برنامه پیشنهادی دفاع کرد.

در پایان جلسه، مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کارگروه امور زیربنائی و شهرسازی استان قم ضمن بیان این ‌که هدف اصلی برنامه توسعه شهری توجه به بافت فرسوده و بازسازی آن و توقف توسعه فیزیکی شهر است، افزود: در هر بخش از این برنامه باید مسائل کلیدی چون مهاجرت، محیط زیست، روستا نشینی، دسترس پذیری و...مدنظر قرار گیرد.

هشتمین جلسه کارگروه امور زیربنائی و شهرسازی با تصویب بخش مسکن و شهرسازی و بررسی بیشتر بخش عمران شهری و روستایی در جلسات آتی خاتمه یافت.

نظر شما