شناسهٔ خبر: 31119 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

ادامه تعطیلی بنادر مسافری مركز استان هرمزگان به علت طوفان/ امکان تردد در ساعات محدودی از روز

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی باهنر خبر داد که به دلیل ادامه طوفان و گردوغبار شدید بنادر مسافری مرکز استان هرمزگان همچنان تعطیل خواهد بود.

محمد محسنی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی باهنر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تداوم تعطلیلی بنادر مسافری مركز استان هرمزگان خبر داد و گفت: از سه روز گذشته تا کنون کلیه ترددهای مسافری در مسیر بندرعباس به قشم و هرمز متوقف شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

وی کاهش ضریب ایمنی در شرایط طوفانی، افزایش سرعت باد، متلاطم شدن دریا و کاهش میدان دید در اثر گرد و غبار شدید را اصلی ترین دلایل ادامه تعطیلی این بنادر مسافری دانست و ادامه داد:وضیعت فعلی ادامه دار است و تنها احتمال دارد یک سرویس تردد به جزیره هرمز انجام شود.

محسنی خاطرنشان کرد که وزش باد شدید و کاهش دید افقی به دلیل بروز پدیده گردوخاک، شرایط را برای تردد تمامی شناورهای مسافری نامساعد کرده و تا رسیدن به وضعیت عادی، هیچ گونه تردد مسافری از بنادر شهید حقانی بندرعباس و بندرگاه هرمز انجام نخواهد شد.

وی سرعت باد را بین ۲۰ تا ۳۰ نات دریایی، ارتفاع موج را نیز بیش از یک و نیم متر، دید افقی را نیز کمتر از ۱۰۰ متر اعلام کرد و افزود: تنها ممکن است طی ساعات محدودی از روز امکان تردد ایمن فراهم شود.

محسنی از انجام یک سفر به مقصد جزیره هرمز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تنها راه دسترسی جزیره هرمز به سرزمین اصلی، تردد دریایی است با اسکورت شناور امداد و نجات(ناجی) یک سفر انجام شد و احتمال دارد عصر امروز تعدادی تردد مسافری، مخصوصا به مقصد جزیره هرمز انجام شود.

نظر شما