شناسهٔ خبر: 31121 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم بزرگداشت هفته بسیج مطرح شد:

تاکید بر نقش روشنگرانه بسیج در شناساندن دشمنان انقلاب اسلامی/ نمود بسیج مردمی در پیروزی‌های یمن و سوریه

همایش معاون تبلیغات کل سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در وزارت راه و شهرسازی بر نقش روشنگرانه بسیج در شناخت دشمن انقلاب اسلامی و ایجاد باور به عداوت دشمن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار حسین محبی، معاون تبلیغات کل سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت هفته بسیج در وزارت راه و شهرسازی در سخنانی به تبیین نقش تفکر بسیجی در حل مشکلات کشور پرداخت و عنوان کرد: اولین مشکل تهدید ناشی از غفلت نسبت به توطئه‌های دشمن و دربرابر اسلام و کشور ایران، دومین مشکل تهاجم فرهنگی و آسیب‌های عدم باور به این تهاجم و سومین مشکل معضلات اجتماعی مانند طلاق و فساد اخلاقی است. مشکل چهارم بیکاری، مشکل بعد تورم محسوس و مشکل ششم نیز مفاسد اقتصادی است.

سردار محبی درباره تهدیدهای ناشی از غفلت به تقابل دو جبهه استکبار و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این تقابل قابل انکار و پوشیدن نیست و تقابلی مبنایی، عمیق و ریشه‌دار است که حل شدن آن منوط به این است که یک طرف ماهیتش را تغییر دهد و از هریک از آنها بر ماهیت خود پافشاری کند امکان به توافق رسیدن وجود ندارد.

معاون تبلیغات کل سپاه پاسداران با تاکید بر وجود تقابل ایدئولوژیک درفلسفه حکومتی استکبار و انقلاب اسلامی افزود: جبهه انقلاب اسلامی به دنبال حاکمیت قوانین الهی و وحیانی درزندگی و جبهه استکبار به دنبال نفی قوانین الهی درزندگی اجتماعی است و این دو دارای تضاد در اهداف راهبردی هستند به طوری که جبهه استکبار دنبال سلطه‌گری و جبهه انقلاب به دنبال سلطه‌ستیزی است. الگوی توسعه و پیشرفت و توسعه استکبار قتل و غارت و الگوی توسعه جبهه انقلاب اسلامی نیز همکاری و تعامل و مراودات حق‌مدارانه با کشورهای دیگر است. دلیل دیگر تقابل نیز تضاد درمنافع است که جبهه استکبار به دنبال منافع نامشروع و جبهه انقلاب دنبال منافع نامشروع خود و کشورهای دیگر است. دلیل دیگر این تقابل نیز رقابت جهانی است که جبهه استکبار دنبال تک‌قطبی کردن جهان و کدخدایی خود و جبهه انقلاب دنبال حفظ هویت خود و حاکمیت حق درجهان است. جبهه استکبار دنبال تمدن مادی‌گرایانه است و جبهه انقلاب به دنبال تمدن آرمانی و معنوی و تقابل موجود دیگر به تغییر هندسه قدرت جهانی مربوط می‌شود که ایالت متحده آمریکا از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی قصد ایجاد قدرت تک قطبی درجهان بود که انقلاب اسلامی درمقابل آن ایستاد و آمریکا نتوانسته پس از پنج سال تلاش رئیس جمهور سوریه را تغییر دهد و با وجود خرج کردن میلیاردها دلار عراق را تصاحب کند.

وی همچنین به تضاد دراهداف عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد و گفت: جبهه استکبار به دنبال تامین زندگی مادی و دنیایی مردم خود و جبهه انقلاب به دنبال تامین زندگی مادی، دنیوی و رشد و تعالی معنوی مردم خود است.

سردار محبی با بیان اینکه نتیجه این تقابل عمیق جنگ است، تصریح کرد: این جنگ انواع سخت، نیمه سخت و نرم را شامل می‌شود که درهمه آنها دشمن به دنبال تحمیل اراده خود است ولی امروز جنگ نرم را انتخاب کرده که کم‌هزینه‌تر و فراگیرتر است. ضمن اینکه مهمترین عامل قدرت و ایستادگی مردم ایران فرهنگ اسلامی-انقلابی و نظام حکومتی آن است و جنگ نرم را می‌توان همان تهاجم فرهنگی دانست که تهاجم دشمن درتلاش برای حذف دین از عرصه حیات اجتماعی و سیاسی کشور و ترویج سکولاریسم و پلورالیسم دینی و به تصویرکشیدن چهره سخیف از اسلام و ترویج ابتذال فرهنگی و انتشار کتاب‌های ضددینی و تلاش برای تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی همچنین تقدس‌زدایی از دین و نمادهای دینی است.

معاون تبلیغات کل سپاه پاسداران گفت: دراین بین نقش بسیج روشنگرانه است و باید دشمن انقلاب اسلامی را بشناساند و دراذهان باور به عداوت دشمن را ایجاد کند. بسیجیان باید جنگ فرهنگی دشمن را بشناسانند و غیرتمندانه از حیثیت و هویت فرهنگی انقلاب اسلامی دفاع کنند.

همایش بزرگداشت هفته بسیج پیش از ظهر دوم آذر در سالن اجتماعات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

نظر شما