شناسهٔ خبر: 31127 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شهرکی ثانوی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز موج دوم بازگشت زائران اربعین حسینی از شب گذشته/ ۸۵ درصد زائران به کشور بازگشتند

راهپیمایی اربعین مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز موج دوم بازگشت زائران اربعین حسینی شب گذشته خبر داد و گفت: ۲۱۸هزار نفر از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شدند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز موج دوم بازگشت زائران اربعین حسینی در شب گذشته از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه خبر داد و گفت: شب گذشته ۴۲ هزار نفر از پایانه مرزی چزابه، ۵۱ هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و ۱۲۵ هزار نفر از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند که برخلاف روزهای قبل ۶۰ درصد زائران ورودی به کشور به دنبال استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بودند.

وی افزود: این روند تا ۴:۳۰ بامداد امروز ادامه داشت و علی‌رغم حجم سنگین بازگشت مسافران هیچ مشکلی در جابجایی آن‌ها وجود نداشت و هم‌اکنون ۳۰۰ اتوبوس در پارکینگ برکت برای بازگشت مسافران دپو شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ورود موج بعدی زائران اربعین حسینی به کشور در روز جمعه ۵ آذر خبر داد.

شهرکی ثانوی در ادامه بابیان اینکه «تا شب گذشته ۸۵ درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند» گفت: طی این مدت ۱۶۵۲ هزار نفر از سه پایانه مرزی در دو استان ایلام و خوزستان وارد کشور شده‌اند که ۸۸۱ هزار نفر از پایانه مرزی مهران، ۴۷۲ هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و ۲۹۹ هزار نفر از پایانه مرزی چزابه وارد کشور شدند.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس مشاهدات میدانی، ظرفیت پارکینگ‌های خودروهای سواری در مهران، چزابه و شلمچه به ترتیب ۸۰، ۶۰، ۸۰ خالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط آب و هوایی در مهران، شلمچه و چزابه آفتابی و فقط در چزابه وزش باد مشاهده می‌شود.

نظر شما