شناسهٔ خبر: 31173 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران گیلان برای باز نگه داشتن راه ۸۰ روستا/ اعزام اکیپ‌های امدادی برای برقراری برق برخی مناطق

برف روبی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: راهداران در حال تلاش برای باز نگه داشتن راه ۸۰ روستای استان هستند ضمن اینکه اکیپ‌های امدادی برای برقراری برق در برخی روستاها اعزام شده‌اند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی افشین عزیزی روز پنجشنبه بیان کرد: در بیشتر نقاط کوهستانی گیلان، ارتفاع برف به افزون بر ۹۰ سانتیمتر رسیده و راهداران، بی‌وقفه در تلاش برای باز نگه‌داشتن راه حدود ۸۰ روستای استان هستند.

وی افزود: این تعداد روستا بیشتر در شهرستان‌های رودبار٬ سیاهکل٬ فومن٬ شفت و رضوان‌شهر واقع شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است٬ گفت: در تعدادی از روستاهای شهرستان‌های یادشده، برف سنگینی به زمین نشسته که تردد در راه‌های ارتباطی آن‌ها را با دشواری‌هایی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود، عوامل امدادی و راهداران، می‌کوشند از بسته شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

عزیزی به قطعی برق در برخی از شهرستان‌های استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برف روی کابل‌های برق، شکستن شاخه‌های درختان و سقوط بر روی آن‌ها ، موجب پارگی سیم‌ها و قطعی برق از شب گذشته در برخی شهرستان‌ها شده است.

وی بیشترین قطعی برق را در شهرستان‌های شفت٬ فومن و صومعه سرا ذکر کرد و به ایرنا گفت: اکیپ‌های امدادی، بلافاصله به این مناطق اعزام شده‌اند و در تلاش برای برقراری برق مشترکان هستند.

بارش برف به نسبت سنگین در گیلان، از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شده و تا بامداد امروز (پنجشنبه) نیز ادامه داشت. در تمامی محورهای کوهستانی، برف سنگین به زمین نشسته و راهداران، در تلاش برای جلوگیری از مسدودشدن راه‌های مواصلاتی استان هستند.

به گفته پلیس راه گیلان، تمامی را‌ه‌های اصلی و مواصلاتی استان به غیر از محور پونل - خلخال در غرب استان باز است.

نظر شما