شناسهٔ خبر: 31194 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سومین کنگره بین‌المللی پایداری در معماری و شهرسازی/ دبی میزبان معماران و شهرسازان معاصر می‌شود/ تحلیل معماری و شهرسازی معاصر با پروفسور ایرج اعتصام

پوستر سومین کنفرانس بین‌المللی «پایداری در معماری و شهرسازی- دبی و مصدر» با محوریت دریافت مقاله، اسفندماه سال جاری با سخنرانی معماران و شهرسازان معاصر به دبیری پروفسور ایرج اعتصام و دکتر وحید قبادیان در دبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین کنگره بین‌المللی پایداری در معماری و شهرسازی- دبی و مصدر با محوریت دریافت مقاله، اسفندماه با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دبی برگزار خواهد شد.

محورهای معماری و شهرسازی این کنگره شاملِ انرژی‌های پایدار تحولات نوین فکری در معماری و شهرسازی، اصول مهندسی و کنترل آلاینده‌های محیط‌زیست در شهرها، تأثیر بزرگراه‌ها و شاپنیگ مال‌ها در بافت شهری، مدیریت و بهینه سازی انرژی و ساختمان، بحران آب و راهکارهای کاهش مصرف، برنامه‌ریزی مدیریت و طراحی‌شهری، شهرهای جدید و توسعه پایدار شهری، مصالح نوین در ساخت و ساز شهری، مفهوم‌شناسی معماری و شهرسازی، زباله و آلودگی‌های زیست‌محیطی، شهرسازی و توسعه نوین شهری، معماری سنتی و تأسیسات نوین است.

از دیگر محورهای معماری و شهرسازی این کنگره می‌توان به مقیاس انسانی در مقیاس شهری، معماری و شهرسازی اسلامی، معماری و شهرسازی پایدار، تحلیل آثار معمار معاصر، شهر بدون اتومبیل، معماری داخلی، طراحی‌شهری و المان‌های شهری اشاره کرد.

محورهای عمران سومین کنگره بین‌المللی پایداری در معماری و شهرسازی شاملِ  ایمنی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، شریان‌های حیاتی و حمل و نقل شهری، فن‌آوری‌های نو در مهندسی عمران، مهندسی راه حمل و نقل و ترافیک،  مدیریت سیستم‌های حمل و نقل، مدیریت ساخت و اجرا، تکنولوژی عالی بتن، مدیریت پروژه، ‌ مهندسی سازه و مهندسی زلزله است.

همچنین دبیران سومین کنگره بین‌اللملی پایداری در معماری و شهرسازی- دبی و مصدر، پروفسور ایرج اعتصام، دکتر وحید قبادیان، و دبیر عملی شاخه شهرسازی دکتر الهام امینی هستند.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه به نشانی www.camuconf.com  مراجعه کنند و آثار خود را تا مهلت مقرر شده ارسال کنند.

دبیرخانه کنگره در ایران به نشانی کرج، طالقانی شمالی، برج قائم، طبقه ۳، واحد ۳۰۷  و به شماره تلفن ۰۲۱۸۴۲۶۵۳۰ و دبیرخانه کنگره در دبی با تلفن ۰۰۹۷۱۴۴۵۷۲۶۴۱ آماده پاسخگویی به علاقمندان به شرکت در همایش است. همچنین پاسخگویی به درخواست ها نیز با نشانی info@camuconf.com انجام می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه سومین کنگره بین‌المللی پایداری در معماری و شهرسازی این کنفرانس در حقیقت چکیده تجربیات معماران مطرح دنیا در خصوص شهرسازی و معماری معاصر را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهد. در کنار برگزاری پنل‌های تخصصی معماری و شهرسازی توسط اساتید مطرح داخلی و خارجی، بازدید از سایت شهر مصدر و دبی و پروژه‌های در حال اجرا به منظور رهیافت به راه‌حل‌های مناسب جدید برای حل مشکلات‌ محیطی شهرهای کشور عزیزمان ایران برنامه‌ریزی شده است.  

 همچنین، برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی، اهداء گواهینامه‌های کنگره به زبان انگلیسی، اختصاص کد COI به تمامی مقالات پذیرفته شده، ارائه گواهی حضور در کنگره برای شرکت کنندگان بدون مقاله، اهداء تندیس و لوح تقدیر و جوایز نفیس به نفرات برگزیده کنگره، آشنایی با اساتید برجسته کشور و ۱۰ ها نماینده، کارفرما و سازمان در زمانی کوتاه، اهداء بسته کنگره شامل لوح فشرده مجموعه مقالات کامل، هدایای کنگره و حامیان و...، چاپ مقالات برگزیده کنگره در ژورنال‌ها و مجلات معتبر علمی-پژوهشی پشتیبان کنگره، ارائه گواهی پذیرش برای تمامی نویسندگان هر مقاله، چاپ و ارائه مقاله برای مقاله‌دهندگان بخشی از تدارکات کنگره برای آیین پایانی است.

گفته می‌شود، تمامی مقالات پذیرفته شده در این کنگره به صورت رایگان در پایگاه سیویلیکا رونمایی خواهد شد.

 داوری مقالات ارسال شده و درج کامل مقالات پذیرفته شده در لوح فشرده مجموعه مقالات کنگره، ارائه گواهی حضور در کنگره معادل با ۸ ساعت کارگاه آموزشی در سطح ملی برای کلیه شرکت‌کنندگان، رونمایی از تمامی مقالات پذیرفته شده در این کنگره به صورت رایگان درکنسرسیوم محتوی ملی، نمایه‌سازی و انتشار مقالات کنگره، سیویلیکا، کنسرسیوم محتوای ملی و سایر ژورنال‌های پشتیبان کنگره، رونمایی از تمامی مقالات پذیرفته شده در این کنگره به صورت رایگان در کتاب الکترونیکی مجموع و امکان تعامل و همکاری رو در رو بین اساتید، صاحب‌نظران، مدیران و دست‌اندرکاران بخش معماری و شهرسازی کشور از دیگر اقدامات این کنگره است. /

 

برچسب‌ها:

نظر شما