شناسهٔ خبر: 31218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام هفت تیم عملیاتی به محل حادثه برخورد قطارهای مسافری درسمنان/ انتقال بیماران با سوختگی وخیم به سایر استان‌ها

تصادف قطار سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور از اعزام هفت تیم عملیاتی به محل حادثه برخورد قطارهای مسافری درسمنان خبر داد و گفت: ٦٩ نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان ولایت دامغان و ٩ مصدوم نیز توسط بالگرد به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا پیرحسین کولیوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران درباره حادثه برخورد قطارهای مسافری در استان سمنان، با اشاره به شناسایی تعدادی از پیکرهای جان باختگان هموطن در این سانحه، گفت: امدادرسانی، رهاسازی و شناسایی پیکرهای جان باختگان این سانحه توسط امدادگران اورژانس همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی چند واگن قطار در این سانحه، تمام امکانات اورژانش کشور برای انتقال بیماران دچار سوختگی شدید به استانهای دیگر، در صورت نیاز، وجود دارد.

وی با اشاره به انتقال ۸۰ مجروح این سانحه توسط آمبولانس ها به بیمارستان های ولایت دامغان و کوثر سمنان افزود: حال عمومی این افراد از نظر سوختگی، وخیم نیست و سوختگی شدید ندارند.

کولیوند اضافه کرد: سوختگی این مجروحان در حدی نبوده که نیاز به انتقال این افراد به بیمارستان های دیگر استانها باشد.

وی با اشاره به نبود بیمارستان یا مرکز سوانح و سوختگی دراستان سمنان، افزود: بیمارستان هایی در استان مازندران و تهران آمادگی دارند در صورت نیاز، بیماران دچار سوختگی شدید سانحه برخورد قطارهای مسافری در دامغان را پذیرش و درمان کنند.

رئیس اورژانس کشور، به بسیج امکانات اورژانس استان سمنان برای کمک به مجروحان سانحه برخورد دو قطار مسافری در دامغان گفت: تا رسیدگی کامل به مجروحان و رهاسازی پیکرهای جان باختگان، عوامل اورژانس در این حادثه فعال خواهند بود.

۳۱ نفر درحادثه برخورد دو قطار در سمنان جان خود را از دست دادند

سیدمصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ٦٩ نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان ولایت دامغان و ٩ مصدوم نیز توسط بالگرد به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده اند و ۳۱ نفر نیز دراین حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هفت تیم عملیاتی برای کمک به حادثه دیدگان به محل حادثه اعزام شده اند.

وی یادآور شد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به ۲۰ نفر از مصدومان حادثه نیز خدمات سرپایی ارائه کردند.

صبح امروز -جمعه- در ساعت هفت و ۴۸ دقیقه، دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند؛ یکی از قطارها از سمنان به سمت تهران درحرکت بود و دیگری از تبریز عازم سمنان بود.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور پس از وقوع حادثه برخورد دو قطار در سمنان بی درنگ برای رسیدگی به وضعیت مجروحان عازم محل حادثه شد و دستورات لازم را برای رسیدگی به وضعیت موجود را صادر کرد./

نظر شما