شناسهٔ خبر: 31240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از بیمارستان دولتی کوثر نهاوند در استان همدان تا پایان امسال

بیمارستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح احداث بیمارستان جدید دولتی شهرستان نهاوند استان همدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدجعفر علیزاده در بازدید از طرح در حال ساخت بیمارستان کوثر نهاوند افزود: برای احداث بیمارستان دولتی ۱۷۴ تختخوابی نهاوند تاکنون ۲۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان هزینه شده است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر انشعابات مورد نیاز آب، برق و گاز این بیمارستان خریداری و در مرحله انتخاب و عقد قرارداد با پیمانکار برای شروع عملیات واگذاری آب، برق و گاز است.

 وی با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه وجود ندارد، گفت: برای تکمیل این بیمارستان تا پایان سال جاری ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به این بیمارستان اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۱۷۴ تختخوابی دولتی نهاوند با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع و به مساحت 6.3 هکتار در 4 طبقه و با اسکلت بتنی با نمای سنگ گرانیت احداث می‌شود.

وی یادآور شد: این بیمارستان عمومی متناسب با استاندارد روز دنیا ساخته شده و با به بهره‌برداری رسیدن این بیمارستان نیازهای تخصصی شهرستان در حوزه درمان تأمین می‌شود.

 علیزاده بیان کرد: این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های پیشرفته کشور است که دارای چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و همچنین ۴ اتاق عمل مجهز، ۲۴ تخت اورژانس، ۱۱ تخت دیالیز، بخش تصویربرداری رادیولوژی و سونوگرافی و بخش مراقبت‌های ویژه که شامل دو بخش icu و بخش nicu است. است.

وی با تأکید بر روند بازدیدهای مستمر گفت: به منظور شتاب در انجام کارهای باقی‌مانده ما به صورت مداوم از این طرح بازدید خواهیم داشت و انتظار داریم که پیشرفت کار ملموس و عینیت داشته باشد.

علیزاده افزود: این بیمارستان یکی از پروژه‌های بی‌نظیر و سمبلیک کشور از نظر نما و ساختمان و تجهیزات داخلی است.

نظر شما