شناسهٔ خبر: 31263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان

جلسه پنجمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در سالجاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، سید جلال ابوالقاسمیان رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: جلسه کارگروه بررسی مشکلات بخش حمل و نقل کالای استان با حضور جمعی از مسئولان این اداره کل و نمایندگان انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل کالای فعال در استان برگزار شد و اعضا به تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مربوط به بخش حمل و نقل کالا پرداختند.

 ابوالقاسمیان با بیان اینکه بین کارایی در بخش حمل و نقل کالا و رشد اقتصادی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد و حمل و نقل واسطه میان فعالیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی است افزود: با توجه به واگذاری برخی از خدمات حمل و نقلی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها، مقرر شد انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان کالا با ادارات شهرستان‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی اکیپ‌های مشترک ادارات شهرستانی و انجمن‌های صنفی با حضور پلیس‌راه جهت کنترل اسناد حمل و نقلی و همچنین دریافت گزارشی از انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل از عملکرد شرکت‌های دارای مجوز صدور بارنامه برای وانت‌بارها به این اداره کل از دیگر مصوبات کارگروه کالا بود.

وی تأکید کرد: در راستای طرح ساماندهی وانت‌بارها، رانندگان و صاحبان ناوگان سبک (وانت‌بارها) می‌بایست نسبت به دریافت کارت هوشمند خود و ناوگان در اسرع وقت اقدام نمایند در غیر این صورت با آنان طبق مقررات و ضوابط برخورد خواهد شد.

ابوالقاسمیان تعداد وسایل نقلیه باری استان زنجان را بالغ بر ۴ هزار دستگاه برشمرد و افزود: عمر متوسط ناوگان باری استان زنجان ۱۶ سال است و ۲۵ درصد از کل ناوگان باری فعال در استان فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.

نظر شما