شناسهٔ خبر: 31267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

راهداران تلاشگرانی بی مدعا هستند/فرسودگی و عدم نوسازی ناوگان راهداری استان/پرداخت معوقات نیروهای شرکتی راه و شهرسازی

جلسه رئیس شورای حمل و نقل گلستان با اشاره به اهمیت اقدامات راهداری در فصول مختلف سال به‌ویژه در فصل زمستان، راهداران را تلاشگران بی‌ادعایی خواند که تلاش خستگی‌ناپذیر آنان در هنگام شرایط بحرانی جوی ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور استاندار، مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری آزادشهر برگزار شد، گفت: بخشی از این نارنجی پوشان سخت‌کوش را، نیروهای شرکتی تشکیل می‌دهند که همواره در صف اقدامات راهداری قرار دارند.

وی با تقدیر از تلاش تمامی این قشر، برف‌روبی بیش از دو هزار کیلومتر از جاده‌های استان را به‌عنوان بخشی از اقدامات آنان در شرایط بحرانی چند روز اخیر نام برد که توسط نیروهای این ردیف شغلی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، خبری خوشایند برای وضعیت نیروهای شرکتی زیرمجموعه راه و شهرسازی و دریافتی‌های معوقه آنان داد و گفت: مناقصه انعقاد قرارداد آنان برگزار شده و با تخصیص به‌موقع اعتبارات، برای پرداخت مطالبات آنان در اسرع وقت اقدام می‌شود.

مبارک قدم در بخش دیگر سخنانش، فرسودگی و عدم نوسازی ناوگان راهداری را، قصه چندین و چند ساله‌ای بیان کرد که از زمان اداره کل راه و ترابری سابق، تداوم داشته که همواره مشکلاتی را به‌ویژه در فصول سرد سال برای این بخش ایجاد می‌کند.

وی، خواستار مساعدت و تأمین اعتبار نوسازی و خرید این ناوگان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور شد.

عضو شورای مدیریت بحران گلستان از اقدامات و تلاش نیروهای خدمات‌رسان و امدادی استان به‌ویژه راهداران، پلیس‌راه، هلال‌احمر و سپاه در شرایط بحرانی چند روز اخیر نیز، قدردانی کرد و گفت: با توجه به تداوم برودت هوا و احتمال بارش مجدد برف و باران شدید در استان، از روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه، اداره مدیریت بحران و مدیریت راهسازی اداره کل خواسته شده که با حضور مستمر در محل کار برای مقابله با شرایط اضطراری و همکاری با سایر دستگاه‌های خدمات رسان، آمادگی کامل داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان نیز در این جلسه بر تلاش راهداران استان صحه گذاشته و بر پرداخت معوقات نیروهای شرکتی راه و شهرسازی از محل اعتبارات نگهداری راه‌ها تا پایان آذرماه تأکید کرد.

حسین پیش‌قدم اظهار کرد: با توجه به عدم اختصاص کد اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکنون، مقرر شده با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان موافقت‌نامه‌های امور راهداری مبادله شود.

وی همچنین، تخصیص اعتبار نگهداری راه‌ها را جهت پرداخت دیون راهداری تا پایان آذرماه جاری بخشی دیگر از اقدامات برای این بخش نام برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم از مدیریت دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با بحران‌های جوی چند روز اخیر تشکر کرد و نوسازی ماشین‌آلات سنگین را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مطالبه جدی استان اعلام کرد.

در ابتدای جلسه، هریک از دستگاه‌های اجرایی استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی چند روز اخیر در استان پرداخته و استاندار معزز گلستان در خاتمه با توجه به کاهش برودت هوای استان تا ۲۰ درجه و تداوم بارش‌ها در اغلب نقاط استان، دستور لازم را برای تداوم شرایط اضطرار و آماده‌باش و هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه برای جلوگیری از انسداد راه‌های کوهستانی از جمله توسکستان تا پایان روز یکشنبه هفته جاری صادر کرد.

نظر شما