شناسهٔ خبر: 31280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه اصلاح قوس در تقاطع غیرهم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: پروژه اصلاح قوس یکی از رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران در ابتدای امسال عملیاتی و در آبان ماه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی گفت: با توجه ترافیک سنگین عبور وسایل نقلیه در اغلب ساعات شبانه‌روز و با هدف رفع گلوگاه ترافیکی، این اداره کل اقدام به اصلاح رمپ و لوپ های تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران به طول تقریبی یک کیلومتر نمود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: جهت اصلاح قوس رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران بیش از ۷ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان این‌که در این پروژه عملیات خاک‌برداری، تعویض آبرو، زیرسازی و روسازی انجام شده است، توضیح داد: با توجه به ضرورت افزایش عرض رمپ مذکور این میزان از ۴ الی ۱۰ متر به‌صورت متغیر اجرا گردید.

عباس فراهانی در پایان ضمن اشاره به این‌که خوشبختانه در مراحل انجام عملیات اصلاح قوس رمپ و لوپ تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران هیچ‌گونه انسدادی صورت نگرفت و اجرای عملیات با ترافیک روان صورت پذیرفت، افزود: تعریض رمپ تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران موجب تسهیل در تردد خودروهای عبوری شده و متعاقب آن روان‌سازی ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

نظر شما