شناسهٔ خبر: 31290 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا خبر داد:

بازگشایی ۱۰۲۲ محور شریانی، غیرشریانی از سوی راهداران سراسر کشور/ ۷۳۵ محور روستایی بازگشایی شد

راهداری زمستانی برف معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «برای بازگشایی ۱۵۸ محور شریانی و ۱۲۹ محور غیرشریانی اقدامات راهداری زمستانی انجام شد» گفت: همچنین ۷۳۵ محور روستایی طی چند روز گذشته توسط راهداران بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری این سازمان ضمن اعلام آماده‌باش راهداران در سراسر كشور افزود: طی روزهای گذشته هم‌زمان با نزولات جوی و بارش برف سنگین و همچنین كولاك و باران در  بیش از ۲۰  استان، كه همچنان در برخی از استان‌ها ادامه دارد و با توجه به بارش در ۱۵۸ محور شریانی و ۱۲۹ محور غیرشریانی و به لحاظ شرایط سخت جوی و به جهت حفظ امنیت جان مسافران و استفاده‌کنندگان از راه‌ها  و با توجه به شرایط عدم دیدگانی، كولاك و طوفان شدید برخی از محورها در این ایام مسدود اعلام شد كه با تلاش بی‌وقفه راهداران و شرایط پایدار در كمترین مدت نسبت به  بازگشایی این مسیرها اقدام شد. 

وی با اشاره به خدمت‌رسانی راهداران به مسافران جاده‌ای اظهار داشت: طی شرایط جوی نامساعد روزهای گذشته با بهره‌گیری از ۱۰۰۵ دستگاه  انواع ماشین‌آلات راهداری و تخصصی بیش از  ۱۰۳۲۰ كیلومتر باند برف‌روبی و ۱۱۲۴۴  تن شن و نمك مورد مصرف قرار گرفت همچنین ۸۳ مقطع كه به جهت شدت بارندگی ریزش داشته است ریزش  برداری، صورت گرفت.

حسن نیا با اشاره به بازگشایی ۷۳۵ محور روستایی توسط راهداران در چند روز گذشته گفت: طی روزهای سرد و سخت گذشته طی مسیرهای مختلف ۱۴۸ نفر از مسافران توسط راهداران در مكان‌های امن و راهدارخانه‌ها اسكان داده‌شده و به ۸۳۶ دستگاه خودرو  نیز کمک‌رسانی شده است. 

وی با اشاره به آغاز عملیات راهداری زمستانی زودتر از موعد مقرر ابراز امیدواری كرد كه با همكاری مردم و تلاش و ازخودگذشتگی خانواده بزرگ راهداران و سایر عوامل امدادرسان به‌ویژه پلیس‌راه، هلال‌احمر، اورژانس، امداد خودروها انشاا... زمستانی ایمن و پربار در پیش رو داشته باشیم.

هم‌زمان با فرارسیدن زمستان زودرس، راهداران در سراسر كشور به حال آماده‌باش بوده و مشغول خدمت‌رسانی به مسافران جاده‌ای هستند. 

نظر شما