شناسهٔ خبر: 31302 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه:

سیاسی کردن حادثه قطار الگوی غلطی است که نباید از آن پیروی کرد/ نباید اعتماد مردم به سیستم ریلی کشور کم شود/ استعفای مدیرعامل راه‌آهن تابو شکنی بود

قاسم میرزایی نیکو یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور استیضاح وزیر راه و شهرسازی را موضوعی هیجانی و احساسی خواند و گفت: باید تمرین دموکراسی کنیم و به جای متهم کردن یکدیگر به فکر حل مشکل باشیم، ضمن اینکه باید مراقب باشیم که با شایعه‌سازی و سیاسی کردن موضوع از اعتماد مردم به سیستم ریلی کشور کاسته نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تنها مجموعه‌ای است که عملکرد قابل قبولی دارد و تاکنون در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

وی با بیان اینکه زیر سوال بردن عملکرد مثبت راه‌آهن کشور تنها به دلیل یک حادثه، بی‌انصافی است، گفت: نباید اعتماد مردم به سیستم ریلی کشور با شایعه پراکنی و سیاسی کاری کم شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از هر حادثه ای از سوی برخی افراد و گروه‌ها و جریان‌ها رفتارهای هیجانی دیده می شود که بعضا به ضرر کشور تمام می شود، تصریح کرد: الان زمان رفتارهای هیجانی و تصمیم گیری های احساسی نیست. باید به حل مشکل پرداخت.

به گزارش ایسنا میرزایی با اشاره به پیش آمدن بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی،گفت: تندروی، بزرگنمایی و سیاسی کردن داستان الگوی غلطی است که نباید از آن پیروی کرد.

استعفای مدیرعامل راه آهن تابوشکنی بود

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور، گفت: در تمام کشورهای جهان حوادث این چنینی رخ می دهد و مسئول مربوطه استعفا می دهد. درحال حاضر نیز یک تابو شکنی رخ داده است و برای اولین بار مسئولی ضمن عذرخواهی استعفا می دهد و این خیلی مبارک است. این درحالی است که تا پیش از این موارد این چنینی در کشور بوده است اما مسئول مربوطه نه تنها استعفا نمی داد بلکه سعی می کرد با پاک کردن صورت مسئله، اصل داستان را از بین ببرد.

وی ادامه داد: باید تمرین دموکراسی کنیم و به جای متهم کردن یکدیگر به فکر حل مشکل باشیم. فکر می‌کنم کسانی که به وضع موجود دامن می‌زنند قصد حل مشکل را ندارند. بلکه می خواهند از این فضا به نفع مقاصد سیاسی خود استفاده کنند و  دنبال به وجود آوردن جو هستند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه، ادامه داد: ترجیح می دهیم منتظر گزارش کمیته بررسی حادثه بمانیم و از سر هیجان تصمیم نگریم و عمل نکنیم.

نظر شما