شناسهٔ خبر: 31304 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

تردد ناوگان ریلی با عمر بالای ۲۰ سال به نفع کشور نیست/ تاكيد بر تامين منابع مالی مورد نیاز صنعت حمل ونقل و سیستم شبکه ریلی

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان ریلی کشور بالا است، گفت: تردد تعداد زیادی از ناوگان ریلی با عمر بالای ۲۰ سال در مسیرهای ریلی به نفع کشور نیست.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مجلس به خصوص نمایندگان کمیسیون عمران، گسترش و توسعه حمل و نقل کشور در بخش‌های مختلف و به طور خاص حمل و نقل ریلی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی، طرح‌های مختلف حمل و نقلی به عنوان اقدامات زیربنایی کشور با کمبود اعتبار مواجه است و انتظار می‌رود با پیگیری مسوولان بخش‌های مختلف حمل و نقل، منابع مالی مورد نیاز صنعت حمل ونقل و سیستم شبکه ریلی نیز در راستای رفاه مردم تامین شود.

وی با اشاره به سانحه ریلی برخورد دو قطار در محور سمنان - دامغان افزود: به نظر بنده امروز باید احساسی عمل نکرده و ابعاد سانحه فوق توسط وزیر راه و شهرسازی و مسوولان ریلی به دقت بررسی شود.

لاهوتی با بیان اینکه امروز شاهد تلاش دست‌اندرکاران ریلی برای اجرای پروژه‌های ریلی و همچنین توسعه خطوط ریلی در سطح کشور هستیم، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی محور دامغان و تردد زیاد قطار در این مسیر باید از ناوگان جوانتری در این مسیر استفاده شود تا شاهد وقوع چنین حوادثی در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با توجه به اینکه ما با یک عقب افتادگی تاریخی در این بخش مواجه هستیم، در راستای جبران این غفلت تاریخی نمایندگان مجلس سعی دارند براساس اولویت‌های گسترش حوزه ریلی و همچنین به تناسب نیاز این حوزه، مصوبه‌هایی داشته باشند تا شرایط را بهبود بخشند.

لاهوتی گفت: خوشبختانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی با مدیریتی دقیق و یکپارچه در راستای تحقق اهداف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و مسایل پیش روی خود را کارشناسی شده به سمت و سوی توسعه هدایت کرده است.

نماینده مردم لنگرود به ايرنا گفت: ‌‌هفته آینده جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت تا ابعاد سانحه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما