شناسهٔ خبر: 3133 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

هشدار اعضای مجمع نمایندگان اصفهان نسبت به مافیای تخریب میراث فرهنگی

مجلس شورای اسلامی اعضاي مجمع نمايندگان استان اصفهان با انتقاد از تخريب بناهاي تاريخي، بر ضرورت حفظ آنها و برخورد قضائي با سودجويان تأکيد کرده و از آنچه که تحت عنوان «مافياي سوداگري و واسطه‌گري در تخريب ميراث تاريخي» نام بردند، پرده برداشتند.

محسن صرامي فروشاني عضو مجمع نمايندگان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه انتظار داريم دستگاه قضا با سودجويان و تخريب‌کنندگان آثار تاريخي برخوردي جدي داشته باشد گفت: بناهاي تاريخي، پيشينه و هويت کشور هستند.

صرامي فروشاني با انتقاد از تخريب بناهاي تاريخي کشور از سوي برخي سودجويان و سرمايه‌گذاران براي ايجاد ساختمان‌ و مراکز تجاري گفت: بناهاي تاريخي پيشينه  و هويت کشور هستند و اين  نشان‌ها هستند که سابقه تاريخي کشورمان را به رخ جهانيان مي‌کشند.

وي ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي، سازمان ميراث فرهنگي، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نهادهاي نظارتي و دستگاه قضا بايد با همکاري يکديگر زمينه‌هاي خشکاندن ريشه‌هاي مافياي سوداگري و واسطه‌گري در تخريب ميراث تاريخي کشور را فراهم کنند.


بافت‌هاي تاريخي بايد از نگاه سودجويانه در امان باشند

ابولفضل ابوترابي ديگر عضو مجمع نمايندگان استان اصفهان نيز با بيان اينکه بافت‌هاي تاريخي شناسنامه کشور هستند، گفت: بافت‌هاي تاريخي بايد از نگاه سودجويانه در امان باشند.

ابوترابي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: متاسفانه در سال‌هاي گذشته برخي از بافت‌هاي تاريخي حاشيه زاينده ‌رود از سوي برخي سرمايه‌گذاران خريداري و تخريب شده‌اند.

نماينده مردم نجف‌آباد و تيران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شهرداري اصفهان و شرکت عمران و بهسازي شهري براي حفظ بناهاي تاريخي و جلوگيري از تخريب آنها نقشه راهي را تهيه کرده‌اند، تصريح کرد: شرکت عمران و بهسازي شهري تلاش مي‌کرد با خريد بافت تاريخي ريسندگي ريسباف اصفهان از يک‌ سو مانع از تخريب بناي تاريخي استان اصفهان شود و از سوي ديگر صنعت گردشگري در اصفهان را ارتقاء دهد.

عضو مجمع نمايندگان استان اصفهان گفت: بناهاي تاريخي بايد از نگاه سودجويانه برخي افراد در امان باشند. در اين راستا برنامه‌‌اي جامع براي ممانعت از تخريب اين بناها مي‌خواهيم.


تخريب بناهاي تاريخي به بهانه ملک شخصي!

محمد فيروزي عضو ديگر مجمع نمايندگان استان اصفهان نيز با بيان اينکه آثار تاريخي هويت و فرهنگ يک کشور هستند، گفت: ميراث تاريخي يکي از اصول و مولفه‌هاي تمدن هر کشوري است که متاسفانه اين اصل در کشور از سوي برخي سودجويان رعايت نمي‌شود.

نماينده مردم نطنز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه متاسفانه در چند سال گذشته در حاشيه زاينده‌رود شاهد تخريب بناهاي تاريخي هستيم، تصريح کرد: سازمان ميراث فرهنگي و شرکت عمران و بهسازي شهري مي‌توانند با همکاري يکديگر و تهيه ليستي از بناهاي تاريخي کشور اولويت خود را به حفظ اين بناها اختصاص دهند. اولويت‌بخشي به بناهاي تاريخي و جلوگيري از تخريب آنها از سوي برخي سودجويان، نه‌ تنها به حفظ هويت اصيل ايراني کمک مي‌کند بلکه موجب جذب گردشگر و رونق اين صنعت و اشتغالزايي در کشور مي‌شود.

نظر شما