شناسهٔ خبر: 31332 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شهرکی ثانوی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

آمادگی خراسان برای بازگشت زائران بارگاه امام رضا(ع)/ مونیتورینگ تصاویر دوربین‌های نظارتی پایانه‌ها و جاده‌های مشهد/ تامین ۲۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای بازگشت زائران در ایام پایانی ماه صفر

راهداری مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از آمادگی خراسان برای بازگشت زایران خبر داد و با اعلام دسترسی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی و سازمان پایانه‌های مشهد به تصاویر جاده‌ها و پایانه‌های مشهد، گفت: در حال تلاش برای اتصال و دریافت تصاویر این پایانه‌ها در مرکز مدیریت راه‌های کشور هستیم.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات سفر زائران برای ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: یک جلسه هماهنگی در مشهد با حضور مدیران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های خراسان شمالی و جنوبی و گلستان به دلیل اعزام بیشترین زائر به بارگاه حضرت موسی‌الرضا از این استان‌ها تشکیل شد که در آن شیوه‌نامه مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی تنظیم و به تمام ادارات‌ کل استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: این شیوه نامه شامل موراد مربوط به رعایت ایمنی ناوگان، اطلاعات پایانه‌های مسافربری مشهد، شرایط ترافیکی محدوده حرم مطهر حضرت موسی‌الرضا، جابجایی از طریق ناوگان حمل‌ونقل درون شهری و سامان‌دهی کاروان‌های پیاده به استان‌ها است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تنوع کاروان‌های پیاده بیان داشت: علاوه بر کاروان‌های پیاده اعزامی از مبدا استان‌ها، برای بازگشت کاروان‌هایی که بر اساس نذر خود تا نیشابور با خودروهای حمل‌ونقل عمومی و از نیشابور تا مشهد را به صورت پیاده می‌روند، ناوگان مورد نیاز تامین شده است.

شهرکی‌ثانوی گفت: در مدت بازگشت طی سه روز پایانی ماه‌ صفر به طور متوسط روزانه ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۴۰۰ دستگاه مینی‌بوس و تعدادی وسیله نقلیه دربستی در استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده‌است.

 وی با اشاره به طرحی ابلاغی قبل از اعزام ناوگان به تمام استان‌ها خاطرنشان کرد: در این ابلاغیه ضمن تاکید بر نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران فنی و ایمنی اتوبوس‌های اعزامی شامل لاستیک، کمربند ایمنی، سیستم گرمایش و جلوگیری از اعزام خودروهای دارای نقص و جایگزین کردن خودرو مناسب،  همچنین توصیه‌نامه‌ای در خصوص حرکت زائران در خلاف جهت عبور خودروها ارسال گردید.  

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به اقدامات راهداری درطول مسیر بیان داشت: گشت‌های مشترک راهداری و پلیس راهور در محدوده خراسان رضوی انجام می‌گیرد و به تمام  امدادخودروها در تمام محورهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی استان خراسان رضوی دستور داده شد تا تمام طول محورها را تحت پوشش خود قرار دهند.  

مدیرکل سابق حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به بررسی های انجام شده بر پیش‌بینی‌های هواشناسی طی سه روز آخر ماه صفر ابراز داشت: مقرر شد اطلاع رسانی مناسب از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱ و مرکز مدیریت راه‌های کشور به مردم صورت بگیرند.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه «اولین موج اعزام دو روز گذشته از سوی بجنورد شروع شد» گفت: اما با تامین ناوگان مورد نیاز از سوی مشهد و تهران اتوبوس مورد نیاز به سمت مشهد و تهران اعزام شد و همه مسافران سوار شدند. 

وی در ادامه بیان داشت: طبق تلاش‌های انجام شده اداراه کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان خراسان به تصاویر پایانه‌های مسافربری امام رضا، معراج، شاهد و جاده ابریشم مشهد و سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری مشهد به تصاویر جاده‌ها دسترسی دارند و هم اکنون در حال تلاش برای اتصال سیستم‌های مانیتورینگ سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای مشهد به مرکز مدیریت راه‌های کشور با هدف مشاهده تصاویر در تهران هستیم.  

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در پایان از بازگشت  ۹۸ درصد زائران اربعین به کشور خبر داد و گفت: فقط تعداد کمی در آن سوی مرز عراق باقی‌مانده‌اند. 

 

نظر شما