شناسهٔ خبر: 3135 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

وام مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان برسد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود/ برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اتلاف انرژی در مسکن مهر

حبیب الله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به جزئیات برگزاری همایش شهر ایده‌آل از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و بهره‌گیری از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای تامین خدمات مسکن مهر خبر داد.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری همایش "شهر ایده‌آل" در جزیره کیش اظهار کرد: همایش عمومی "شهر ایده‌آل" اواخر هفته گذشته با حضور مدیران شهری و روستایی، شهرداری‌های سراسر کشور، مدیران استانداری‌ها و با همکاری سازمان شهرداری‌ها اواخر هفته گذشته در جزیره کیش برگزار شد.

وی درباره برگزاری پنل تخصصی این همایش گفت: این پنل با تمرکز بر ارتقاء کیفیت و بررسی مجموعه اقدامات در شهرهای جدید از جمله هویت‌بخشی و مرور برنامه‌های آتی برگزار شد. پیشرفت‌ها و مشکلات پروژه‌های مسکن مهر همچنین بررسی برنامه‌های حمل و نقل توسعه‌ای از جمله خط آهن حومه‌ای از دیگر مباحث جانبی مطرح شده در این پنل بود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اهمیت هویت‌بخشی به شهرهای جدید و موضوعات مرتبط مطرح‌شده در این همایش توضیح داد: در طراحی مراکز، محلات و نواحی مسکن مهر نواقصی دیده شده که با خلاقیت می‌توان این موارد را اصلاح کرد؛ همچنین مقرر شد با مشاوران متخصص در این زمینه همکاری کنیم تا زمختی‌های مسکن مهر برطرف شود.

طاهرخانی درباره مشکلات مسکن مهر که در این همایش به آن اشاره شد گفت: در حال حاضر تامین منابع مالی‌ اصلی‌ترین مشکل مسکن مهر است. بخشی از این منابع با تسهیلات بانکی تامین شد اما اکنون به مقطعی رسیده‌ایم که متقاضیان باید آورده‌های خود را پرداخت کنند. البته نباید فراموش کنیم که آنها هم با وعده‌هایی که شنیده‌اند از جمله خانه‌دار شدن با ۱۵ میلیون تومان متقاضی خرید این واحدها شدند، در حالیکه توان مالی آن‌ها محدود است.

وی ادامه داد: در صورتی که با افزایش وام ۲۵ میلیونی تسهیلات بانکی مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان موافقت شود بسیاری از مشکلات ما در پروژه‌های مسکن برطرف می‌شود ضمن اینکه پیشنهاد کردیم برای کنترل کردن هزینه آورده‌های مردمی در حوزه‌های محوطه‌سازی و آماده‌سازی، از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید هزینه شود. 

طاهرخانی صرفه‌جویی انرژی در مسکن مهر را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در همایش "شهر ایده‌آل" عنوان کرد و افزود: در پروژه‌های مسکن مهر انرژی زیادی به هدر می‌رود و با ارزیابی‌های صورت گرفته مقرر شد اصلاحاتی در نحوه مصرف انرژی اعمال شود. در همین زمینه یکی از کارشناسان طرح پایلوتی در اختیار داشت که بر اساس این طرح میزان مصرف انرژی در مسکن مهر مشخص و راهکارهایی برای جلوگیری از اتلاف انرژی از جمله عایق‌بندی مطرح شد که عملیاتی کردن این پیشنهاد منوط به تامین منابع مالی است./

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۱۰:۱۱یک متقاضی مسکن مهر 0 0

    امیدواریم مسئولان با افزایش وام مسکن مهر در همه شهرها موافقت کنند واقعا کمک خوبی است و می توانیم امیدوار به دریافت مسکن مهر شویم.
                                

نظر شما