شناسهٔ خبر: 31457 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی/ حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه دو قطار/ اختصاص ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده در مشهد

آخر هفته استان سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی و افتتاح ۱۶ کیلومتر راه بین شهری، حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه دو قطار و اختصاص ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده در مشهد از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

فارس

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از محورهای مواصلاتی جنوب غرب استان فارس گفت: محورهای بزرگراهی استان علیرغم تنگناهای اعتباری از پیشرفت قابل قبولی برخوردار می باشد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اجرای سیاست‌های تشویقی و ترغیبی برای ساخت و ساز، ارتقای کیفیت ساختمان‌سازی و ایجاد رونق در بازار مسکن از اساسی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ساختمان‌های برتر است، این در حالیست که رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: به‌زودی زمان دریافت اطلاعات ساختمان‌هایی که متقاضی شرکت در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان می‌باشند اعلام عمومی خواهد شد.

گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از امدادرسانی به ۲۲۲ خودروی گرفتار طی سه روز گذشته در جاده‌های برف گیر استان خبر داد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه می‌گوید: تخصیص به‌موقع اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، علاوه بر رشد و جهش عمرانی دیگر حوزه‌های تحت مدیریت این اداره، شاخص آسفالت راه‌های روستایی را نسبت به عدد کشور کماکان بالاتر قرار داده است.

سمنان

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چند اطلاعیه؛ با اعلام اینکه سانحه قطار مسافری در محور سمنان-دامغان موجب مسدود شدن این خط شده است ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع سانحه برخورد قطار در شاهرود به خانواده سانحه دیدگان این حادثه تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‎ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور از پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه ساخت بیمارستان آیت‎الله بروجردی در لرستان خبر داد.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در چهارمین روز این هفته به همراه مدیر مسکن و ساختمان اداره کل از پروژه‌های مسکن مهر بسیج و سپاه بازدید به عمل آورد، این در حالیست که نشست صمیمی معاون اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح احداث بیمارستان جدید دولتی شهرستان نهاوند استان همدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداري استان خراسان رضوی گفت: از آن جا که موضوع حاشیه و شرایط بافت‌های ناکار آمد شهری بسیار اهمیت دارد، ما توانستیم ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه نشینی در کلانشهر مذهبی مشهد دریافت کنیم.

نصری با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در دور رفت ایام پایانی ماه صفر وارد مشهد مقدس شدند گفت: ۵ هزار دستگاه انواع ناوگان عمومی جاده‌ای و ۳۳ اکیپ راهداری از سوی استان برای بازگشت زائران از مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی ۱۶ کیلومتر راه بین‌شهری با اعتبار ۲۳۵ میلیارد ریال در این استان افتتاح شد.

اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز در سال ۹۷ خبر داد و با اشاره به موقعیت ویژه آزادراه اصفهان-شیراز در اتصال دو قطب گردشگری کشور، مسیر این پروژه را به لحاظ جاذبه‌های گردشگری دارای ویژگی‌های بارزی دانست که موجب توسعه جاذبه‌های گردشگری این دو استان می‌شود.

تهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آخرین تمهیدات عملیات راهداری زمستانی در محورهای هراز، فیروزکوه و شمشک-دیزین خبر داد و به اختصاص ۵۰ گشت راهداری و ۳۵۰ نیروی انسانی اشاره کرد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از مجموع دو هزار و ۶۸۸ واحد پروژه‌های تعاونی مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه نزدیک به یک هزار و ۷۳۸ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است.

قم

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: پروژه اصلاح قوس یکی از رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن به‌طرف آزادراه قم- تهران در ابتدای امسال عملیاتی و در آبان ماه به بهره‌برداری رسید.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: راه و شهرسازی استان از امروز با جدیت تمام پی‌گیر اجرای پروژه‌های چهارخطه ایلام – مهران است.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم دارالخوین شادگان با حضور استاندار در این محور خبر داد.

استاندار خوزستان منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را از جمله دستگاه اجرایی پیشگام در زمینه‌ی جذب سرمایه گذاری در استان خوزستان عنوان کرده و عملکرد این مجتمع بزرگ بندری کشور در جذب سرمایه گذاری‌های انجام شده را مایه‌ی امید استان دانست.

خراسان شمالی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از استقرار اکیپ گشت راهداری در هریک از ۲۱ گردنه استان برای عملیات زمستانی خبر داد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خط ریل اصفهان- شهرکرد- خوزستان گفت: در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران علاقمندی این کشور برای ساخت پروژه خط ریل اصفهان- شهرکرد- خوزستان اعلام شد.

آذربایجان شرقی

وزیر راه و شهرسازی با ابراز همدردی با خانواده جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد در تبریز گفت: این حادثه تلخ نه فقط مردم آذربایجان که فقدان ملی است.

استاندار آذربایجان شرقی با تشکر از دولت برای حضور دو تن از معاونان رئیس جمهوری و دو تن از وزرای کابینه در مراسم عزاداری مردم، گفت امروز این عزیزان را با چشم‌های گریان بدرقه می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه عیادت از مصدومان قطار تهران- مشهد در بیمارستان‌های سینا و امام رضا(ع) تبریز گزارشی از روند اقدامات کمیسیون بررسی سوانح و سفر آن هیات به سمنان خبر داد و گفت: اگر کسی قصور و کوتاهی داشته، با بررسی کمیسیون به مراجع ذیربط جهت رسیدگی معرفی می‌شود.

مرکزی

به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ،آسیب‌شناسی علل بروز سوانح رانندگی درون و برون‌شهری، به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در کاهش آمار تصادفات ضروری است.

یزد

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: ۲۵.۷۲ درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود.

ایرانشهر

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) ظرفیت حمل بار دربندر شهید بهشتی چابهار را سالیانه ۲.۵ میلیون تن اعلام کرد و از افزایش این ظرفیت تا پایان امسال به ۸.۵ میلیون تن و به ۸۵ میلیون تن درافق پنج ساله خبر داد./

نظر شما