شناسهٔ خبر: 31498 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماينده مردم بندر انزلی:

تاکید بر اولویت توسعه زیرساخت‌های ریلی نسبت به سایر بخش‌ها/ وضعیت راه‌آهن به شكلی قابل قبول تغيير كرده است

حسن خسته بند نماینده مردم بندر انزلی با اشاره به این مطلب كه نیاز كشور به راه آهن و توسعه زیر ساخت‌های آن نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است، تصریح كرد: در كنار افزایش ضریب نفوذ راه‌آهن، رساندن فناوری‌های نوین به خطوط ریلی نیز از جمله اولویت‌هایی است كه باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حسن خسته بند عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه صنعت ریلی دربخش استفاده از تكنولوژی های روز دنیا حركت خوبی را در كشور آغاز كرده است، عنوان كرد: افزایش سرعت رساندن راه‌آهن به شهرها و استان‌های باقی مانده، بالا رفتن تعداد طرح‌های دوخطه‌سازی راه‌آهن و تلاش برای ارتقای جایگاه راه‌آهن حومه‌ای در ایران تنها بخشی از اقداماتی است كه در طول این سال‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شده و دولت امیدوار است با افزایش منابع اعتباری موجود، كار را در بسیاری از این حوزه‌ها یكسره كند.

وی افزود: این رویه با توجه به افزایش قابل توجه سهم راه‌آهن در برنامه ششم توسعه و همكاری مجلس و دولت در تدوین بودجه تغییر كرده و اجرایی شدن برجام و افزایش احتمال ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز مزید بر علت شده تا اوضاع راه‌آهن به شكلی قابل توجه تغییر كند.

نماینده مردم بندر انزلی با اشاره به این مطلب كه نیاز كشور به راه آهن و توسعه زیر ساخت های آن نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است، تصریح كرد: در كنار افزایش ضریب نفوذ راه‌آهن، رساندن فناوری‌های نوین به خطوط ریلی نیز از جمله اولویت‌هایی است كه باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.

عضو كمیسیون عمران مجلس اعلام كرد: طراحی برقی‌سازی خط ریلی تهران – مشهد و راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان دو پروژه اصلی است كه در این حوزه كلید خورده و برنامه‌ریزی‌ها برای تكمیل آنها ادامه دارد.

خسته بند با بیان اینكه راه آهن امروز در جایگاه برتری نسبت به دیگر مدهای حمل‌و‌نقلی قرار دارد، اظهار داشت: تكمیل كریدور شمال به جنوب یعنی راه آهن قزوین تا آستارا و همچنین اتصال كلان شهرها از طریق قطارهای حومه ای به یكدیگر از جمله اهدافی اصلی راه آهن است.

وی خاطر نشان كرد: امروز مجلس شورای اسلامی با دقت بیشتری كارهای مربوط به حمل و نقل ریلی را پیگیری كرده و نسبت به تكمیل پروژه ها و تسهیل رفت و آمد مردم از طریق قطار، حمایت های لازم را دارد.

نظر شما