شناسهٔ خبر: 31501 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول:

برف و باران موجب انسداد سه محور شریانی و چهار مسیر فرعی شد

سيلاب، طغيان رودخانه و تخريب پل در محور كرج - چالوس و محورهاي روستائي شهرستان طالقان / عكس: اداره‌كل راه و شهر سازي استان البرز مسئول مرکز مدیریت راه های کشور از مسدود شدن سه محور شریانی و چهار مسیر فرعی، به علت بارش برف و باران در برخی از استانهای کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور از مسدود شدن سه محور شریانی و چهار مسیر فرعی، به علت بارش برف و باران در برخی از استانهای کشور خبرداد و افزود: اکنون کمربندی دهلران - اندیمشک به دلیل انجام عملیات راهسازی و باند جنوبی آزاد راه پل زال - خرم آباد به علت بارش باران و سیلاب شدید تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی گفت: مسیر پل زال-پل دختر-خرم آباد مسیر جایگزین کیلومتر ۱۰ آزادراه پل زال - خرم آباد است و افزود: طغیان رودخانه مسیر اندیکا به شهرکرد را مسدود کرده و محور ایذه - ده دز - شهرکرد مسیر جایگزین این محور برای عبور و مرور تعیین شده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفتگ با ایرنا اضافه کرد: چهار محور فرعی به علت بارش برف و نبود ایمنی در این محورها مسدود شده و محور پونل به خلخال در استان های اردبیل و گیلان و محور شمشک - دیزین در استان های تهران و البرز به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی همچنان تا اطلاع بعدی بسته است.

به گفته خالدی، محور رامیان – اولنگ - شاهرود در استان های گلستان و سمنان، سرو آباد به پاوه (استان کردستان) به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی همچنان تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

وی یادآورشد: غیر از هفت محور شریانی و فرعی که اکنون مسدود شده، سایر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به صورت عادی در جریان است.

به گفته خالدی، اکنون شاهد بارش باران در محورهای استانهای آذربایجانشرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم و در ارتفاعات استانهای کردستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش ها به صورت برف است و رانندگان هنگام عبور از این محورها علاوه بر رعایت احتیاط، خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

به گفته این مقام مسئول، هموطنان با توجه به تداوم بارش ها، برای اطلاع از آخرین وضعیت همه محورهای مواصلاتی و دریافت اطلاعات تفصیلی راه ها به وب‌سایت ir.۱۴۱ مراجعه و یا عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک و با کارشناسان مرکز ۱۴۱ مدیریت راه های کشور تماس بگیرند.

براساس تصاویر دریافتی از یک هزار و ۷۱۸ دستگاه دوربین های نظارتی و تردد شمار، در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل از آن، تردد در محورهای مواصلاتی کشور ۱۵.۸ درصد افزایش داشت.

سهم وسیله نقلیه سنگین در این مدت ۱۱.۱ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶الی۱۷ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح انجام شده و هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب ‌تری را برای سفر خود انتخاب کنند.

نظر شما