شناسهٔ خبر: 31515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۶۴ درصدی مهمترین پروژه راهسازی البرز/ بهره‌برداری از ۵۱ کیلومتر راه آسفالت روستایی در آینده نزدیک

افشين پيرنون مدیرساخت وتوسعه راه‌های اداره کل راه وشهرسازی البرز از پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه راه اصلی هشتگرد- طالقان به عنوان مهمترین پروژه راهسازی این استان خبر داد.

افشین پیرنون، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه راه اصلی هشتگرد-طالقان که مهمترین پروژه راهسازی استان البرز محسوب می‌شود تاکنون به پیشرفت ۶۴ درصدی رسیده و ۸۰ درصد عملیات خاکی آن انجام شده و ۹۰ درصد ابنیه فنی پروژه نیز احداث شده و وارد فاز عملیات روسازی شده است.

پیرنون طول این راه را ۳۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه شامل سه قطعه است که تاکنون ساخت قطعات یک و سه به پیشرفت ۶۴ درصدی رسیده و تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده  و قطعه دوم شامل ساخت تونل است که هنوز عملیات آن شروع نشده و با بهره برداری از محور کنار گذر این طرح که تا قسمتی انجام شده، در آینده نزدیک شاهد آغازعملیات حفر تونل دراین محور خواهیم بود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز با بیان اینکه هیچ پروژه بزرگراهی دراستان دردست اجرا نیست، گفت: اکنون ساخت محور ماهدشت – اشتهارد – بویین زهرا،  کرج – آبیک، محور هشتگرد- طالقان و احداث تقاطع غیر همسطح محور اشتهارد – نظرآباد درحال انجام است.

وی طول راه‌های روستایی استان البرز را ۱۰۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: اکنون ۵۱ کیلومتر راه آسفالت روستایی آماده افتتاح داریم و عملیات احداث ۶۰ کیلومتر دیگر نیز دردست اجرا است.

مدیرساخت و توسعه راه‌های البرز تاکید کرد: با توجه به اینکه روستاهای‌ شهرستان‌های البرز با کمبودها و نیازهای زیادی مواجه هستند به‌نظر می‌رسد برای اصلاح برخی راه‌ها باید بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته شود.

نظر شما