شناسهٔ خبر: 31518 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

محورهای هراز و فیروزکوه تبدیل به بزرگراه می‌شوند/ پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه‌های بزرگراهی اقتصاد مقاومتی/ رفع گلوگاه ۵ کیلومتری فیروزکوه و چهارخطه شده بخشی از محور هراز

خیراله خادمی معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بابیان اینکه «محورهای هراز و فیروزکوه در شرف تبدیل‌شدن به بزرگراه قرار دارند» گفت: ۵ کیلومتر از ۸ کیلومتر باقیمانده پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه به همراه ۹ کیلومتر از پروژه مشابه در محور هراز تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت و توسعه محورهای مواصلاتی شمال کشور اظهار داشت: پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه در مراحل پایانی و محور هراز در حال تبديل به بزرگراه است.

وی افزود: از پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه حدفاصل تهران تا قائم‌شهر حدود ۸ کیلومتر باقیمانده است و تمام تلاش‌ها به‌منظور تحویل ۵ کیلومتر اصلی شامل گلوگاه، تونل‌ها و نقاط خاص محور به‌غیراز مناطق موجود در دو محدوده مسکونی تکمیل و تا پایان سال به حالت چهار خطه تبدیل خواهد شد و اولین محور بزرگراهی به شمال کشور و مرکز استان مازندران به سرانجام خواهد رسید.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بابیان اینکه «پروژه چهارخطه محور فیروزکوه به دلیل کمبود منابع در ابتدای سال دچار مشکل شده بود» گفت: با تأمین اعتبارات، ساخت و توسعه این پروژه به‌سرعت چشم‌گیری در حال انجام است و امید است  این ۵ کیلومتر به‌عنوان مهم‌ترین گلوگاه محور فیروزکوه رفع و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت در ادامه به محور هراز اشاره کرد و گفت:  طبق برنامه از پیش تعیین‌شده قرار بود ۲۵ کیلومتر از این محور تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد که تاکنون ۱۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و ۹ کیلومتر مورد تعهد نیز تا پایان سال تکمیل و زیر بار خواهد رفت.

خادمی با اشاره به روند ساخت تونل آبشار در محور هراز خاطرنشان کرد: امیدواریم این تونل ظرف يك ماه آینده تکمیل و گلوگاه فعلی در محور هراز رفع شود.

وی در خصوص سایر اقدامات در جهت رفع نقاط گلوگاهی در محور هراز بیان داشت: محدوده نزدیک ورودی شهر آمل و بخش‌های منقطع موجود در ۵۰ کیلومتر پایانی  محور نیز طی همین مدت به اتمام خواهد رسید و کل ورودي به شهر آمل به‌صورت ممتد چهارخطه خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به روند پیشرفت ۸۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تحت مسئولیت شرکت ساخت گفت: حدود ۵۰ درصد از حجم کل این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت رسمی و غیررسمی زیر بار ترافیک قرارگرفته و پیشرفت فیزیکی كل پروژه هاي اقتصاد مقاومتي مورد تعهد نیز به ۷۵ درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به تمام اهداف خود در این بخش نائل شویم.

نظر شما