شناسهٔ خبر: 31532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای حمل و نقل گلستان تاکید کرد:

تأکید رئیس شورای حمل و نقل گلستان بر رفع گره‌های ترافیکی گرگان

جلسه رئیس شورای حمل و نقل گلستان با اشاره به اهمیت بسزای حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک‌های درون‌شهری و برون‌شهری به‌ویژه در گرگان مرکز استان، بر رفع گره‌های ترافیکی این شهر بخصوص در مناطق گردشگری و تاریخی، مراکز تجاری و آموزشی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای ترافیک استان که با دستور کار بررسی مرحله نهایی طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک گرگان در محل سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، افزود: توجه و تأکید بر حمل و نقل عمومی کمک می‌کند تا بار ترافیکی موجود در راه‌های درون و برون‌شهری استان به‌درستی هدایت و ترافیکی روان در سطح شهرها بخصوص مرکز استان ایجاد شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، بر اساس آمارهای ثبت شده، سالانه ۱۸ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان عبور می‌کند که بخش اعظم این ترافیک به سبب وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مراکز آموزشی به گرگان وارد می‌شود که مدیریت آن، نقش مهمی در اقامت دائمی و تردد روان گردشگران خواهد گذاشت.

مبارک قدم به‌عنوان یکی از اعضای این شورا پیشنهاد کرد: در طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک گرگان لازم است افزایش بار ترافیکی ۱۰ سال آینده و تدابیر مناسب برای هدایت آن با توجه به ویژگی‌های شهر دیده شود.

در این نشست پس از گزارش آخرین مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک گرگان توسط مشاور؛ نمایندگان سازمان‌ها و ادارات کل عضو شورا هم به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند.

این جلسه به ریاست معاون امور عمرانی و دبیری مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان برگزار می‌شود.

نظر شما