شناسهٔ خبر: 3155 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه سازمان بنادر و بانک ملت/ اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران صنایع دریایی

توافق سازمان بنادر و بانک ملت تفاهم‌نامه‌ای صبح امروز میان بانک ملت و سازمان بنادر امضا شد که براساس این تفاهم‌نامه بانک ملت متعهد شد از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر که نزد بانک ملت است به سرمایه‌گذاران صنایع دریایی تسهیلات دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری بانک ملت و سازمان بنادر و دریانوردی با هدف اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنایع دریایی برای توسعه بنادر، خرید شناور و توسعه تجهیزات بندری صبح امروز شنبه 13 دی‌ماه امضا شد.

در این امضای تفاهم‌نامه که میان علی جهاندیده معاون بندری و مناطق آزاد سازمان بنادر و دریانوری و محمدرضا ساروخانی مدیرعامل بانک ملت در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد بانک ملت متعهد شد تا از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی که نزد بانک ملت به ودیعه است به سرمایه‌گذاران صنایع دریایی تسهیلات دهد.

بر اساس این تفاهم‌نامه به سرمایه‌گذاران در زمینه خرید شناور تسهیلات با سود صفر درصد و به سرمایه‌گذاران در بخش توسعه اراضی بندری تسهیلات با سود هفت تا هشت درصد پرداخت می‌شود.

ضمانت تسهیلات خرید شناور خود شناورها بوده که پس از پرداخت کامل اقساط سند شناور از بانک ملت به خریدار شناور منتقل می‌‌شود.

ضمانت تسهیلات توسعه بنادر نیز بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است./

نظر شما