شناسهٔ خبر: 31584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مالکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عنوان کرد

بهره‌برداری از ۵۵ کیلومتر طرح بزرگراهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال/ کمبود محسوس راه روستایی در سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۵۵ کیلومتر طرح احداث باند دوم سه بزرگراه در این استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از بهره‌برداری ازاین پروژه‌ها تا پایان امسال خبر داد.

مسعود مالکی، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دراستان پروژه احداث باند دوم سه بزرگراه به طول کلی ۵۵ کیلومتر را دردست اجرا داریم که ۲۰ کیلومتر آن به احداث باند دوم بزرگراه زاهدان-زابل، ۲۰ کیلومتر نیز به ساخت باند دوم بزرگراه زاهدان-بیرجند و ۱۵ کیلومتر به ساخت باند دوم بزرگراه زاهدان-بم اختصاص دارد.

مالکی پیشرفت عملیات فیزیکی این پروژه‌ها را ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: درصورت تامین ۷۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری ازآنها خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون برای این پروژه‌ها مبلغ ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

کمبود محسوس بزرگراه درسیستان و بلوچستان

وی همچنین به کمبود محسوس بزرگراه درسیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از ۱۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه موجود درکشور تنها ۲۲۸ کیلومتر(۱.۴ درصد) آن در استان پهناور سیستان و بلوچستان قرار دارد. استان سیستان و بلوچستان با مساحت ۱۸۵ هزار کیلومتر ۱۱ درصد خاک کشور را به خود اختصاص داده است.

مالکی افزود: البته اکنون ساخت ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه را دردست اجرا داریم. درعین حال باید برای رسیدن به استاندارد برای ساخت هزار کیلومتر بزرگراه دیگر اقدام شود. بر اساس استاندارد باید به ازای هر۱۰۰ کیلومتر راه ۲۰ کیلومتر بزرگراه موجود باشد که این نسبت درسیستان و بلوچستان سه کیلومتر است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین به کمبود محسوس راه روستایی آسفالت درسیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از ۷۵۰۰ کیلومتر راه روستایی استان تنها۲۲۲۷ کیلومتر (۳۷ درصد) آسفالته است که با میانگین کشوری(۵۲ درصد) فاصله زیادی دارد. برای رفع نیاز استان باید هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت داشته باشیم که تامین آن نیازمند اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

نظر شما